vit el färg

jag själv tycker vit..
med den "gula" bakgrunden tycker jag att fokuset blir på frambenen och att hunden ser lite tunn ut.. (även om så kanske inte är fallet) stort huvud till liten kropp…
med den vita bakgrunden hamnar iaf min fokus på ansiktet..
Håller med ovanstående ;) (Caena då ;P)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Och jag är kärringen mot strömmen som tycker att den med färgad bakgrund var otroligt vacker och i mina ögon tilltalande, mendan den vita kändes alldeles för steril.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med AnneN, tyckte bäst om den färgade. Kändes som att hundens färger fick mer liv tillsammans med den bakgrunden :).

Jag tycker den vita var snyggast. Den var mer "ren" liksom.
Gillade den färgade bäst tror jag, hunden stack ut mer med den än med den vita bakgrunden.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Jag tycker bäst om det gula, mest för att den vita inte är helt vit. Det är svårt att få en vit bakgrund helt vit, och när den inte blir det ser den lixom smutsig ut (tycker jag
)
Så tycker jag hunden "står ut" mer på andra bilden.
Däremot håller jag med om att vinkeln är bättre på första bilden.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
tack för all kritik. Jag gillar båda väldigt mycket.
Jag tycker det är fuktansvärt svårt med hundar som är svart.
Brunvita är jätte lätt för dom passar till nästan vilken bakrund som helst.
Jag gillar denna bild väldigt mycket även om lejonet till höger stör, men det är inte allt för störande ändå.

#8 a den va jättefin, synd med lejonet bara! Men jag tycker att när det är lite färger i bakgrunden så"blir det mer liv i bilden, roligare att titta på :)
/Elvira :D

Jag tycker att det är finast med den vita bakgrunden :)
~Quila Roze~
Tycker också att det är finast med den vita :)
viita
Den vita bakgrunden ser mer proffsig ut :)
Men jag gillar även den färgade då hunden smälter in så fint. Båda är bra med andra ord :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jag håller med #13 men det kan också ha att göra med att i mitt tycke sitter hunden finare på den vita bakgrunden. Men det är väldigt fint när färgerna på hunden är liknande som bakgrunden :)
/Elvira :D
tycker båda var jätte fina , men jag gillar hundes egna pos bättre på den vita :-)
lejonet stör lite