Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettbildhantering
Läst 340 ggr
uffelarsen
2009-03-01 21:28
0

trolla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Hade en bild inne på grupp19/fåglar och undrade om dom visste någon som kunde trolla lite med en bild.Jag har en bild på en Glada som är jättefin förutom att jag hade glömt att ställa om kameran, jag klarar inte av att få den så bra som jag hade önskat. Jag har original bilden på 11,1Mb i Nef (nikon raw) Bilden är oerhört mörk och när jag försöker att ljusa upp den kommer bara en massa förfärligt brus. Någon som är sugen på att försöka sig på att trolla? jag skulle bli jätteglad om det var någon som kunde fixa till den . Bifogar en jpeg på orig så ni kan se problemet.

Mvh

Uffe

hulahula
2009-03-03 19:28
0

Alltså vill du bara ha bilden ljusare? vilket program använde du när du försökte fixa den?

Metinia
2009-03-03 21:26
0

Jag gjorde två försök på att fixa till den, laddar upp dem.

Här kommer första försöket, har ljusat upp endast delar av fågel för att det inte fanns "information" nog att ljusa upp hela utan att det såg helt strange ut. Bakgrunden är som den var innan.

Metinia
2009-03-03 21:27
0

Här har jag ljusat upp på samma sätt men tagit mig friheten att göra himlen blå, tyckte det såg så tråkigt ut med en grå himmel.

Väldigt fin fågel förövrigt!

uffelarsen
2009-03-03 22:18
0

Tack Metinia!

Jag skall helt klart bekanta mig mer med ett bildbehandlingsprogram , tack för att du trollade med min bild.

Mvh

Uffe

Metinia
2009-03-04 18:38
0

Jag är också väldigt nyfiken på vilket program du använda när du testade själv.

#4: Varsågod, det gick ganska snabbt och var väldigt roligt att testa att göra något sånt. Jag tar gärna åt min utmaningar då och då för att testa mina kunskaper, det är roligt, :)