Kritik Björnbild
Vad tycker ni om denna bild? Den kom nyligen tvåa i en stor internationell djur / djurparks foto tävling.
Vad tycker ni om bilden? Tips? Redigerings tips?
Jag tycker det är en kanonfin bild. Jag skulle dock kapat i vänsterkant, strax höger om den tallen längst till vänster skulle jag beskurit bilden. Kanske hade den uppfattats lite mörkare då, men jag tycker att den tallen + för mycket av klippan gör att man dras lite ditåt med blicken.
Tycker du har lyckats fånga björnen bra, med lite uppmärksamhet mot dig (sen kan man alltid diskutera om det är bra eller dåligt att djuret tittar in i kameran, men i detta fallet tycker jag det fungerar). Förstår att den kom tvåa! Har du länk till tävlingen, kan vara kul att se vilka andra bilder som deltog och vem som vann.
Du som tagit fotot? I vilken djurpark?
mvh Martin

är det fotot tage på kolmården ???
(liknar nästan deras björnhane varulv)
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag tycker också att det är en kanonfin bild!
Har inte så mkt att säga om den för jag tycker att marnyman har sagt det som behövs sägas.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tackar, jo det är varulven, på Kolmården. Är ganska nöjd med bilden, men i tävlingen fanns dock några mycket bättre.
Här ligger tävlingen! http://www.zoochat.com/173/poll-best-photograph-zoochat-57571/

han är ju en rikrig snygging ;P
och bilden var ju urläcker :D
You can't spell Bitchy without Itchy