Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettallmänt
Läst 396 ggr
Oriel
0

Fotostart?

När började du intressera dig för fotografering, varför och vad hade du för första kamera?

-' Rebecca Johansson

Metinia
0

Tror att det var 2 eller 3 år sedan jag började intressera mig för foto. Fotade då med pappas digitalkamera, en gammal (typ 5 år gammal nu) digital kompaktkamera, en Canon Powershot någonting. Den tar fortfarande helt okej bilder och jag har tagit ganska många okej bilder med den. I början fotade jag mest djur och lite natur men nu när jag skaffat min systemare och blivit van vid den har jag börjat fota annat också, även fast natur (och djur) är roligast.

werner
0

Mitt intresse har väll alltid legat i luften men jag har aldrig gjort något med det förens på gymnasiet då jag gick A&B fotokurs, min första kamera (sen intresset vidtog ordentligt) var en Canon Eos 400D :)

Katter3
0

Jag köpte min första egna kamera när jag gick i trean tror jag, en analog. Tyckte det var riktigt roligt att fota. Sen har det bara fortsatt. När jag gick i femman fick jag en Sony Cyber-shot i födelsedagspresent och i slutet av juli 2007 köpte jag min första systemkamera, en Nikon D50.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

matildah
0

Jag har fotat i ca 4 år tror jag, men det var i början enbart för att ha bilder på kompisarna och djuren. När jag gick i 8an, för två år sedan, köpte jag min första kompaktkamera, en Sony Cybershot och blev väldigt intresserad av att fota. Bytte till pappas system för ett år sedan och nu i januari köpte jag min första system, en Nikon D200.

Jag tror att jag började fota för att jag insåg hur mycket man kan se genom linsen som man annars aldrig tänker på.

Jojsan
0

Jag har tidigare fotat ganska mycket men inte försökt tänka på vad och hur jag fotade, ville bara ha minnen. Sen för snart 2 år sedan började jag intressera mig mer för att fota och bli bättre på det. Köpte då en Panasonic Lumix DMC-TZ3. Fotade med den och blev bättre men har nu för någon månad sen köpt min första systemkamera, Nikon D60.

Mari
0

Jag har fotat länge, ända sedan jag var liten (kanske 10år?) och fick ärva min mammas kompaktkamera. Så fort jag fick en ny filmrulle så fotade jag upp den rätt snabbt på allt möjligt, oftast våra djur eller mina kompisar.

Fast det var väl inte fören jag började på gymnasiet som jag fick upp ögonen riktigt och började förstå vad jag höll på med. min pappa hade en gammal skruttig digitalkamera, minns bara att det var en canon med 2 pixlar har jag för mig.
sista året på gymnasiet fick jag pengar över från försäkringen på min häst som jag hastigt fick ta bort, så då köpte jag mig en canon eos 350D och det var väl kanske då hela fotointresset riktigt bröt ut.

I höstas hade jag vuxit ur min lilla trokänare så jag köpte mig en canon eos 40D ist som jag hoppas jag kommer lära mig mkt mera med. Iår fyller jag 22 år så det riktiga fotointresset har jag väl haft i snart 6år :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kristall
0

Jag började intressera mig för fotografering cirka 2003, när jag gick i trean. Då lånade jag en kompakt digikamera från min mammas jobb och fotade allt möjligt; djuren, naturen m.m. :)
Min första egna kamera fick jag julen 2005, en 4 mpx Olympus FE-100 utan manuella inställningar. ;)
Sommaren -08 fick jag äntligen min första digitala systemkamera, Olympus E-500. :D Innan dess hade jag även en långzoomare, Pansonic DMC-FZ7 som jag ännu använder ibland. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jetaime
0

Jag har alltid fotat en massa, jag vet inte hur många filmer jag fotade (med min "vanliga" kamera med film då).
Tog massa bilder på allt möjligt, visserligen var dom flesta rätt dåliga, men det var en otroligt dålig kamera också det var säkert typ.. 10-12 år sen jag fick den. För 6-7år sen tror jag att vi köpte vår första digitalkamera, och sen fotade jag en massa med den men ville ha nått lite bättre, den var ju trots allt inte så bra, så jag köpte en egen kamera, kommer inte ihåg vad den hette, men det var olympus iallafall.

Någa år efter det köpte jag en Canon, en modell innan system kamera, som man inte kan byta objektiv, men en liten större modell. Men redan 1-2år efter det ville jag ha en "riktig" kamera och då köpte jag min kära Canon EOS 400D. Och sen har det kommit lite objektiv efter det också (; Har haft denna i snart två år nu..