Ödlor
För några dar sen överaskade svärmor en orm som hade tänkt sig en ödla som middag. Ormen blev naturligtvis rädd för svärmor (nästan mänskligt kan man säga) och spottade ut ödlan. I förrgår hittade jag ödlan och man kan utan att överdriva påstå att den är traumatiserad och skulle behöva en psykolog förmodar jag. Tänk er själva att ha varit så nära döden. Den har en hinna över huvudet, som jag inte vet vad det är.

va häftiga ödlor :D här i trakten finns det bara vanliga skogsödlor å salamandrar :P

och här är bildnr 3 som är en ödla i ett träd som vi såg när vi var på nattsafari i djungeln./Marina
#7-8 ser ut som någon sorts varan.
#9 Ser ut som en kameleont.
mvh Martin

Det stämmer nog./Marina

#9 är troligen en Iguana eller en Monitor. Kameleont ser ut så här och kännetecknas av att ögonen är utstående och den kan se nästan 360 grader, eftersom den kan röra ögonen fritt.
Den traumatiserade ödlan har vandrat till dom Sälla Jaktmarkerna eftersom "ungar" hade fått tag på den och "lekt" med den tills den dog.
#6 jaah , vi var juh på salamnder jakt. ;)
Vilka häftiga ödlor som sagt . =D , min morbror hade en orm förut. ^^ Men jag tkr dock inte om reptiler så mkt . ;) men snygga bilder alla . :D

Bosse# Wow, vart hittar du alla dina ödlor?*imponerad*

#9 är med största säkerhet en vattenagam.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#22 Jag tror det är en Tokay unge men jag vet inte helt säkert.
. Här en annan också fotad uppe i bergen. Knappt så attt man kan se den trots att det inte är en kameleont. Denna är mycket skygg och svår att få "skott" på.