Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 286 ggr
CamillaS
0

Kritik - marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite kritik på denna bild.
Bilden är tagen på en marsvinsutställning.

Astro-Chicken
0

Den var fin, fint golv som du har det matchar marsvinet. Tycker dock du borde göra något åt bakgrunden när du tar porträttfotto. Det är lite störande med fönstret. Kanske skulle du kunna hänga ett stycke svart tyg bakom för att lägga fokus på marsvinet. anars så är bilden välkoponerad. Snygt Glad

CamillaS
0

#1 Tack!
Jo i vanliga fall brukar jag försöka få bakgrunden så ren som möjligt, men det var svårt med denna eftersom jag inte var hemma och fotade den, utan på en marsvinsutställning.
Sen tog jag vid fönstret för att få bästa möjliga ljus eftersom mitt objektiv inte är så ljusstarkt. Det var svårt att få rätt belysning från lysrören i taket, utan att avnvända blixt. ^^

Astro-Chicken
0

#1 Det förklarar ju en del. Glad Då blir min kritik så här:

Under förutsättningarna en riktig super bild! Gillar framförallt att fotografen med skicklighet använt föremål och improveserade ljuskällor i sin omgivning för att bygga upp bilden.

Med dessa knapphändiga förutsättningar har dessutom fotografen uppnått ett mycket bra resultat. Kanske just därför att fotografen har varit välmedveten om sin utrustnings begränsningar och vänt detta till sin fördel…. ORDBAJS! ha ha.. Du fattar kort sagt snygg bild! Flört

CamillaS
0

#3 Tack igen för kritiken! Skrattande

Adrina
0

Fin! Lite väl starka färger för min smak, men samtidigt fin.

Mari
0

Vilken färgstark och fin bild! Gillar även att den är kvadratisk :)
skulle kanske ha vart skärpa över hela marsvinet? Känns som det bara är på vissa delar. Men jag gillar den : )

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

CamillaS
0

Tack! :)