Kritik Cornish rex-unge
Personligen gillar jag bilden, men jag är definitivt amatör på fotografering. Jag gillar dessutom vyn utanför fönstret men är dålig på att putsa mina fönster.
Går det att efterhandsputsa fönstret?
Om någon har någon idé på ett sätt att fixa bilden så att den blir bättre så har ni fria händer! 
Kissen heter S*MyTwigg´s A hat full of sky "Anna" och är 8 veckor på kortet.
Tack på förhand för kritik och ev. experiment. 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag tycker bilden har lite för skarpa skuggor och den känns inte helt skarp annars är bilden urläcker ^^

Skillnaden är subtil minst sagt. 
# 2 Tack! Jag gillar dock utsikten ut genom fönstret när man ser vårsolen men det är synd att jag inte har putsat mina fönster. Jag vet inte om jag ser det som tomma ytor…
www.mytwiggs.com

#4 Det beror vad man betraktar som motivet. Katten eller vårsolen. Jag betraktade katten som motiv. Då den var mer framträdande på kortet än vårsolen, efter som jag inte hadde sett att det var vårsol om du inte hadde sagt det.
Om man gillar vårsolen och tycker den ska ha ett större utrymme så beskär man lite mindre helt enkelt.
Eller så kan man gå till ytterligheterna och beskära bort katten och behålla vårsolen.
Skämt och sido, vårsolen hadde helt klart vunnit en del på ett tvättat fönster.
Lycka till med din fina katt och ditt fottande hoppas vi får se fler fina bilder!
# 5 Haha! (tror att du förstod att jag inte betraktade vårsolen som motivet utan som ett element i bilden
) Tack du!
Jag ska visa fler bilder för er när jag är nöjd med någon… 
www.mytwiggs.com

#6 Joro jag var bara lite busig!
Hoppas det blir snart som du blir nöjd med en bild.
Gud vilken fin bild! Jag gillar den skarpt fast den inte skärpan sitter riktigt där den bör. Tycker heller inte att det gör något att fönstren är skitiga - det framhäver bara katten ännu mera :)
Om du vill få dem lite renare så kan du med tex klonverktyget i photoshop "rengöra" dem, dock blir det ju inte klar sikt men man slipper se de värsta fläckarna ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
# 8 Tack! Här är en till från samma fotosession
Lilla Anna fick sällskap i fönstret av en lite störande påskhöna 
www.mytwiggs.com
Här är hennes bror. Ett foto jag tog idag
Inte lika oskarpt, men det är inte lätt att fota i fönster!
www.mytwiggs.com
#10 Ååh vill bara se mer rex katter :D
Gillade faktiskt sista bilden mycket för närvaron du fick till i bilden.
Jag har massor av kort på min hemsida www.mytwiggs.com
Många rexkatter :)
www.mytwiggs.com
Många av bilderna ser ut som naturtrogna statyer eftersom dom posar så :)
# 13 Javisst! Mina katter ver när jag fotograferar tror jag :)
www.mytwiggs.com

#9 och #10 Blev riktigt bra båda två! Gillar nog #9 Mest där ser man lek i ögonen på rexen!