Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 556 ggr
Creation
0

Kritik - marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fotat marsvinen ihop idag, Cinnober och Dianthus. Tänkte att jag kunde få lite kritik på en av bilderna jag tog. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cerrolyn
0

Jag vet att själv gillar jag inte svarta djur för jag tycker att det är svårt att få dem bra på bild. Även här försvinner den svarta lite. Men den ljusa är jätte fin. Kul att de äter och det gröna livar upp bilden tycker ajg.

**MVH Cerrolyn

Creation
0

#1 Jo, jag vet ;) Det är jättesvårt att fota honom. Särskilt emot ljusa kontraster.

Abico
0

Fina pojkarna :)
Det är svårt att se riktigt på den lilla bilden som är men skärpan över Cinnober verkar lite sådär och vad är det i hans öga?

Men jag tycker att det blev riktigt bra, svarta djur är inge kul att fota.

Hanna 

Creation
0

#3 Nu när du säger det… jag vet inte riktigt vad det är i hans öga. Iofs är det just det ögat som han skadade i somras, kanske är det den skadade linsen som reflekteras i ljuset?

Abico
0

#4 - Ja, det kan ju vara så :/

Hanna 

Mari
0

Jag tycker att du har lyckats bra med färgerna på båda marsvinen för det är väldigt svårt att få båda bra när man har ett ljust och ett mörkt med i samma bild.

Jag hade nog flyttat på kotten så den legat i högra hörnet istället så man lättade upp bilden, nu känns den lite väl lung till vänster då det svarta marsvinet tar upp rätt så mkt plats. Synd sedan att bakgrunden ser lite konstig ut, men i det stora hela tycker jag att du har lyckats bra.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

BrightGloria
0

Fin bild.
Jag hade gärna velat se mer luft åt båda hållen för att den inte ska se så ihoptryckt ut. Marsvinen kom till sin rätt och maskrosbladen gör mycket med färgen. Annars hade sett lite tråkig ut.
Ja, jag tycker att bilden är bra.

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida