Kritik - Hund/Katt

katt-bilden var väldigt fin med just den vita bakrunden :-)
Hund bilden var oxå väldigt fin men jag gillar bättre när man tar bilden i djurets höjd.
Söte djur!
Tycker grässtråt på hundens nos stör :)
Bilden på hunden hade nog varit bättre om du varit i hundens höjd så man inte ser så mkt utav gallret vilket är störigt.
Sen gillar jag inte grässtrået mitt i hundens ansikte. Annars har du fåt till färgerna bra tycker jag och skuggan är lite spännande.
Kattbilden gillar jag mycket, häftigt att katten och bakgrunden fräter ihop, fast har du använt blixt? Tycker mig se något störande i kattens ögon som påminner om en kamerablixt ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag tycker att katt bilden ser lite konstig ut på kattens vänstra sida. ÄR katten ditklippt?

Ser precis som #5 att det ser konstigt ut på vänster sida… vid huvudet
är den ditklippt?
#5 & #6 Jag tror det är det starka ljuset som gör så det ser inklippt ut men väntar med spänning på svar från fotografen :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jag gillar kattbilden. Synd att hon ar lite skräp i ögat men et går ju att ta bort i efterhand om man vill.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#5 & #6, Nej, bilden är inte inklippt. Tror som #7 att det är det starka ljuset, då hon är vit och dörren hon fotades mot var vit och jag hade på blixten. 
#9: Det tror jag faktiskt inte på. Även om det vore ljuset skulle inte hårstråna bli exakt lika långa på sidorna, de slutar inte så tvärt som på den bilden.

#9 ok
#10 om hon säger det så tycker jag vi ska tro på det, hon har ju ingen anledning att ljuga

#10, Okej, men det är så :p.
#11, Nä, jag har ingen anledning att ljuga :p

#13: Där ser man ju små hårstrån på sidorna… Vilket man inte gör på den förra. Kanske kan vara extrem överexponering men jag har aldrig sett det förut.

#14, Det är nog en extrem överexponering, för som man ser i #13, så lyste solen in genom fönstret också :p.
Jag måste säga att jag tycker mycket bättre om bilden i #13 just för att den inte är extremt överexponerad :P

Haha okej :p. Jag stör mig på att den är sne :p

#18 & #19, Tacka gudarna att det finns någon som kan beskära bilderna bra! Tack :)