Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: allmänt
Läst 494 ggr
isabelle_
0

Stoppa s.s medlemmar att ta bilder!

Nu har jag pga ett väldigt stort problem som tagits upp i nästan alla djurrelaterade iFokus forum skapat en namninsamling som vi ska skicka till s.s om ett tag för att stoppa alla barn som kopierar våra bilder från våra fotohemsidor av fina katter,hundar,hästar & kaniner. Vi hoppas att vi kan få stallet.se och dess medlemmar att förstå allvaret när dom kopierar våra bilder.

Så skriv under så vi kanske kan slippa att våra bilder blir stulna: Klicka!

Creation
0

Super! Själv har jag inte fått någon bild stulen (vad jag vet), men vet hur det känns när någon kopierar saker man själv gjort och tar åt sig äran för det.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

isabelle_
0

Detta inlägg finns ute i olika versioner ute på Kanin.Ifokus&Hästfoto.Ifokus. Jag kommer sätta ut ett inlägg om detta på alla iFokus sidor som rör djur :) Så håll ut! Snart slipper vi bildstölderna kanske. Hoppas det om s.s tar vår insamling på allvar.

KickanW
0

Jag har skrivit på, har varit med om det själv.

BrightGloria
0

Jag har skrivit på och skickar vidare till andra. Toppenbra idé!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Mari
0

Tänker skriva på då jag vart med om detta flertalet gånger. Jättebra att detta tas i med hårdhandskarna så det kanske minskas eller rent utav slutar :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Bulba
0

Skrev på då jag själv varit med om det och dom bara skyller ifrån sej när man kommer på dom.

Mari
0

Lite synd att det var en lite tråkig formulering om problemet. Det är väl inte alls säkert att det bara är barn mellan 7-12 år? Finns med STOR säkerhet de som är äldre också, jag själv hänger ju på den där sidan ibland och är snart 22 fast jag vet ju bättre än att stjäla bilder ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

KickanW
0

#7: Ja, det har du rätt i! Den person jag var med om som snodde bilder var nog runt 14 år.

Mari
0

#8 En jag hittade stod att den var född 88  har jag för mig, alltså 20 år vid tillfället jag hittade bilden.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaT
0

#6 Jo, en som hade snott en av mina bilder tyckte att hon hade rätt att använda den för att hon hade fått den från Google. Skrikandes Mitt svartskäck sto hade dessutom blivit en svart hingst, så det är en riktig nit jag har gått på, och jag som dessutom har *honom* i en stohage! Förvånad

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

IdaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För övrigt laddade jag upp en bild på stallet.se då jag hade ett djur som jag misstänker har en stulen bild, så jag ville inte chansa. Och vad gör stallet.se? Dom klipper bort loggan! Se bild före och efter.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

IdaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden som kom upp i popupen på stallet.se

Mari
0

#11 Det är inte stallet.se som gör det utan programet de använder som visar bilderna. Vissa bilder förminskas kraftigt så ibland ser man bara halva bilder och ibland ser ma nväldigt stora bilder - varför vet jag inte.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

IdaT
0

#13 Hur som helst är det väl stallet.se som har programmerat det, men det jag ville visa var att många "klagar" på medlemmar som klippt bort deras loggor, men det kanske inte är medlemmarna…

Mari
0

#14 Så sant så. Näe det är oftast programmet som inte visar hela bilden och det är ju stallt.ses fel

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

isabelle_
0

80 'Underskrifter just nu!

Creation
0

Jag har sett fall där det inte bara blivit bortklippt nedertill, utan även ovanför. Jag tror då att det är folk som medvetet redigerar bilden och tar bort copyrighten(loggan).
Det brukade jag försöka göra när jag hängde på stallet runt 7-10 år gammal. Men lyckades (lyckligtvis!) aldrig. När jag runt 10 år fick jag reda på hur lagen var(det började uppmärksammas på s.s) och hade förnuftet att sluta kopiera bilder.

Att jag som <10 år och aldrig hört talas om att man inte fick kopiera bilder gjorde det, det tycker jag redan är trist, men när det blivit så uppmärksammat som nu och personer över 10 fortfarande gör det tycker jag är fullständigt oacceptabelt.

Och så finns det de som fått flera varningar och ändå fortsätter, det är ännu värre… att s.s inte bannar ip-adressen eller något, åtminstone för ett tag!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.