Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 277 ggr
Martin
0

Kritik: Strandskator

Vid en Skåneutflykt förra helgen stannade vi bland annat till vid en strand en bit från Båstad. Där spenderade jag en halvtimme med att fotografera strandskator. Tyvärr för långt ut så fick ofta använda digital zoom vilket inte gjorde bilderna rättvisa, så jag testar att höra vad ni tycker om den här där de är på längre håll, lite mer miljöbild kanske man kan säga.

1/800 sekund på bländar f4 med Canon Powershot S3 IS.

mvh Martin

Martin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske skall lägga med bilden :o)

mvh Martin

Mari
0

Hmm denna bild tycker jag utstrålar både lugn och fart iochmed att fåglarna verkar ta det så lungt och fint och vågorna i bakgrunden är dte full fart på :)
Jag gillar ideén men det är något som gör så det inte är sådär perfekt, kanske fåglarna? Eller att den är för mkt beskärd? Kan inte sätta fingret på det just nu

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

Jo glöm inte att skriva kritik i rubriken ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Martin
0

Just det. :o)

Själv tycker jag skärpan saknas lite, så det blir snart systemkamera. Så "enkelt" är det. :o) Den kameran jag har är inte skarp i yttersta teleläget, oavsett om jag använder optiskt eller digitalt telezoom.

Jag har fler foton. Ville egentligen ha dem "mitt emot varandra". Har lite olika beskärningsalternativ, men ingen som jag blir riktigt nöjd med. Tackar för titten och kritiken! Kommer du på vad det är du saknar så hör gärna av dig igen!

mvh Martin