Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 559 ggr
Moalinn
0

Kritik - Hästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill ha mycket kritik och mycket tips :D

Vill kunna fota bra och såå :D<3

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

haffoo
0

Jag tycker att det var lite för rörig bakgrund. Jag stör mig på skiten också. Jag tycker antingen att hela hästen skulle vara med, eller att du fokuserade mer på huvudet =)

Moalinn
0

bild 2

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

Bild 3

Medarbetare på Djurfoto

Mari
0

Bild 1: Nja denna bild gillar jag inte, för rörig bakgrund och man blir lite illamående av att hästen nästan äter där det lgiger bajs.

Bild 2: Rörig bakgrund och lite oskarp tycker jag. Hästen ser ut att luta neråt också? Gillar tyvärr inte denna.

Bild 3: Denna var bäst :) men är fortfarande rörig och så har du kapat hovarna men tycker att hästen ahr ett fint uttryck och ser nyfiken ut :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moalinn
0

Tack :) <3

Medarbetare på Djurfoto

[hilevij]
0

1:an: väldigt söt ponny, lite rörig bakgrund och så, annars tyckte jag verkligen om att du använde en lite ovanligare vinkel, men ändå fick det att se bra ut.

2:an: Jag tror att det hade blivit bättre om du backat lite och använt zoomen då proportionerna skulle ha blivit lite bättre. annars är jag väldigt förtjust i när hästen rör sig lite på fotot, så att den inte bara står rakt upp och ner, i det här fallet menar jag med att han böjer halsen.

3:an: Jätte mysig bild, väldigt härligt ljus :]

Jag måste bara fråga vad du har för sorts kamera? :)

Moalinn
0

Tack Glad 

Jag har en Premier DC-7375 :O

;)

Medarbetare på Djurfoto

BrightGloria
0

Bild 1. Mysig bild i sig. Men den är ganska rörig och jag hade gärna velat se hela hästen. Testa att fotografera från en tydligare vinkel och se om du kan finna en plats där hästen har en friare bakgrund.

Bild 2. Hinken är omkull vält, himlen är alldeles vit och det vita går över på hästen och gör allt så onaturligt. Men ponnyn är jättesöt. Försök att ta en lite intressantare bild.

Bild 3. Den här var mycket bättre. Lite synd att hästarna i bakgrunden är där de är. Annars är bilden mysig. Hade gärna även velat ha lite mer luft åt det hållet hästen tittar.

Lycka till med nästa fotografering!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Hamzter95
0

Det är naturligt att vissa djur äter bajs ;)
Men det är fint och så men håller med att bakgrunderna är röriga ;/

Mari
0

#9 Så sant så men det är ju inte så mysigt att se på ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

steelskaniner
0

Jag har fotat hästar i en hage nån gång då brukar jag ta bort allt bråte och skit och kanske kratta lite + göra hästen extra fin samt ta bor grimma täcke eller vad nu hästen har på sig :)

Tycker bilden är lite rörig (tänk på att knäppa korten från samma höjd som hästen är i) :P Söt Ponny :)

Anema
0

Putt :P

Moalinn
0

Nu kommer det att komma lite mer bilder (:

Ögaa (:

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

Pollen igen :D

Medarbetare på Djurfoto

Emelie-E
0

#13 Jag tror att bilden hade blivit bättre om det inte var så mycket man ivägen. Annars tycker jag den var bra =)
#14 vet jag inte riktigt vad jag ska säga om.  :P