Kritik - katt
Hej:)
Jag vill ha så mycker kritik på mina bilder på katten :D
Jag älskar att fota men jag tycker att det alltid är något fel på antingen bilderna, mig som fotar eller kameran ^^ Därför behöver jag så mkt kritik som möjligt och så många tips som möjligt :D
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Förlåt för dubbla inlägg -.-'
Medarbetare på Djurfoto
Tog bort ditt dubbla inlägg. Hinner dock inte kommentera ikväll utan gör det vid ett senare tillfälle :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ingen proffsmkommenterare men!
Bild-1 Bilden blev bra, lite (enligt mig) Störande med suddig pinne ovanför. Lite för mycket linjer kanske .
Bild-2 Tycker det hade vart roligare att se själva katten. Inte bara ryggen, Fortfarande pinnen som är lite störande.
Biild-3 Väldigt Hade vart bättre med lite mer fokus kanske.
Annars bra och roliga bilder.
Tack:)
Någon som vet hur man får bort pinnen på bilderna?:P
Medarbetare på Djurfoto

Du får använda photoshop;P
Sen får du se till så att du är i kattens nivå.
Sen får du se så att det inte är någon rörig bakgrund, som det är på #0. Annars gillar jag Tissen väldigt mycket på den bilden;P
Och på bild #3 hade det varit bättre med mer skärpa och fokus på katten;P
Bla bla bla XD men jag måste ju ha hjälp med att fixa det i ps^^ jag saju att det inte var lätt att komma i kattens nivå samtidigt som man busar och tar kort :P det går att fixa i ps va? kom ner :D
Medarbetare på Djurfoto

Kan man visst om man är vig;P
Eller så tar man hjälp av en syster kanske?;P
haha xD men jag fick ju inte låna din kamera x'O tänk så bra bilder det hade blivit om jag fick det x'O vi går ut och fotar imorgon om det är bra väder på busande katter :D Kom ner hit :) du ska hjälpa mig (;
Medarbetare på Djurfoto

Han är så himla svår att få bra kort på, så jag tycker att du lyckats rätt bra.
bild 1:
du kanske kan skära ut katten och sätta dit en annan bakgrund? :)
#15 Fiiiint :D <33
Medarbetare på Djurfoto
#16 hehe tack :)
#0 Rörig, lutande bakgrund. Katten och rörelsen var häftig, men pinnen stör otroligt.
#1 Säger mig inte så mycket, tyvärr.. Bättre bakgrund.
#2 Tråkigt fokus bara, men rolig bild annars.
Jag tillhör gruppen som tycker att en bild inte behöver vara dålig för att man inte är i ögonhöjd med djuret; lite konstnärlig frihet tack! :P Olika vinklar är inte fel (utom möjligtvis på porträtt) och även om sbnett uppifrån på små djur KAN bli tråkigt, så ska man inte kommentera det som något negativt ''bara för att'', utan bara om det faktiskt stör. Hur tråkigt är det inte med att se varenda foto rakt framifrån? Men oavsett vilket så fortsätt öva :) Kanske någon annan kan busa med katten nästa gång så har du mer chans att prova olika vinklar, bakgrunder och leka med kameran? :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#18 Tack för tipset :D Jag har inte tänkt att någon annan kan leka med missen XD såå tack:) <3
Medarbetare på Djurfoto
#19 Enkla lösningar r ofta det sista man tänker på :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Hehe jaa (; Som sagt :) Tack för tipset ^^
Medarbetare på Djurfoto
jag tycker det vart superfint :D
och för att vara en första gång :)
Tack :)
Det blev fel i förra inlägget -.-'
Medarbetare på Djurfoto

#25 Tog bort det