Photoshopskolan!
Hej!
Nu har jag startat upp en artikelserie som kommer återkomma varannan vecka. den kommer att innhålla olika sätt att redigera dina bilder på. Så nu tänkte jag höra med er vad ni skulle vilja läsa om! kom gärna med tips och förslag.
Vad vill du läsa om?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Jag har en idé! Om hur du retuscherar hästar på bästa sätt?
Detta tror jag är efterlängtat,Har fått lite mejl om detta till min hemsida från ifokusare som undrar, Men jag är usel på att beskriva retuschering i photoshop.. Eller kanske inte, Har nog inte tid det är nog det. Har dock gått gratiskurs hos Moderskeppet om mitt Photoshop CS3 Extended och en del andra kurser hos mina privata lärare (Sodeo.se´s två ägare) (Dom kan datorer och alla större program utantill känns det som)
Var detta något du kan tänka dig? :)
#1 Jo, vorre kul idé men de finns ju olika redigeringar från bild till bild. Hade tänkt skriva typ "5 tips till en bättre bild".
Mvh. Ida Lundahl

#2 That's a great idéa!:)
Super
Då kör vi på de :) Kom gärna med fler tips 
Mvh. Ida Lundahl

Hmm.. Min hjärna brukar explodera av idér, Inga mer idag.. Tyvär..
#6 Du får åter komma när din hjärna har massa nya idér :D Det längtar vi till ^^
Mvh. Ida Lundahl

Jag längtar tills den vill plugga matte.. Haha, Har matteprov nästa vecka..
Hur man använder Filter bäst?
Allt möjligt som är bra att veta om att redusera bilder på.
**MVH Cerrolyn
#9 Ska nog kunna klura ihopa något :)
Mvh. Ida Lundahl
Låter bra.
**MVH Cerrolyn
Jag är rentav kass på att klona bort saker i bilden. Undrar om det går att lära sig att bli bra på det? Iså fall vore väl en artikel om kloning bra. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#12 De kan vi nog fixa :)
Mvh. Ida Lundahl
Just nu ser listan ut så här :)
- 5 tips till än bättre bild
- "Kloningskurs"
Fler tips behövs ju! :) "hur man redigerar bilder" kan ni inte bara säga ni måste komma med mer inriktat ;)
Mvh. Ida Lundahl

Hmmm… Gör din bild skarp?:)
#15 Ja! :) de kan vi också ta med ^^
Mvh. Ida Lundahl

#16 Bra att min hjärna duger till nåt xD Nej men den vill inte räkna matte än! Får tvinga den.. Diskfragmanterar alla hårddiskar på datan nu så ang. bassholmen bilderna kommer dom när den formaterar klart då jag inte vill störa processen väldigt mycket.. undra om min data blir snabbare nu? hoppas det!:)
Att ta bort röda ögon tycker jag inte alltid funkar så bra. Kanske finns det några saker att ha i tanken för att optimera den funktionen?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#18 Det finns en speciell pensel för detta..