Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 2914 ggr
KarolinaNowak
0

Presentera er själva

Här kan du som ny medlem presentera dig för de andra på Djurfoto iFokus. Berätta lite om dig själv, ditt foto intresse och dina mål. Fördelen med detta är att vi kan få en mer personligare kontakt med varandra. Att presentera sig själv är ett individuellt val och inget måste.

Mvh Karolina

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

KarolinaNowak
0

Puttar upp för nya medlemmar..

Varma Hälsningar

Majsbecka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag är ny på denna sajt så kan jag presentera mig :)

Jag heter Rebecka (men kallas för Becka) och jag är 14 år. Jag har en Nikon D40 med kit objektivet 18-55 mm, Jag hoppas på att snart köpa eller få 50/1.8 och 55-200 :) Jag har en liten kanin och en katt som blir foto obijekt allt för ofta x'D Kan också tillägga att jag har en hemsida www.beckafoto.webb.se

Ellsa
0

Jag heter Elsa Hofverberg, är en 12 snart 13årig tjej från Umeå. Jag har ett stort intresse för hästar och foto, så det blir mest hästar på bilderna. Jag har gillat att fota sedan jag fick min Canon Powershot A75 julen 2004, men mitt riktiga intresse kom inte förr ens 2007. Julen 2007 fick jag en Nikon D50, som jag trivs jättebra med hittils. Till den har jag ett kitobjektiv 18-55, ett 50mm och ett 70-210 samt blixt, ett ministativ och lite annat. Har en hemsida www.elsahofverberg.info.se :)

KarolinaNowak
0

Välkomna! :)

Varma Hälsningar

Majsbecka
0

Tackar :D

HeatherKL
0

Hej!

Heter Heather o bor i Borlänge. Ursprunglingen från USA, men flyttade för kärleks skull i 1997.

Jag äger en Nikon D40 med 18-55mm kit objektiv, och 55-200mm objektiv… och en SB-400 extern blixt (bounce flash).

Är hemmaförälder, mamma till en 2,5 årig pojke som heter Alexander och har en cockerspaniel hane som heter Rain och är 6 år gammal. Min man är också hobby fotograf, vi finns på flickr… min sida www.flickr.com/cockermom och hans finns länkad i min flickr profil.

Hälsn,

Heather

SofiaBlomberg
0

Jag hater Sofia Blomberg. Just nu har jag en gammal digitalkamera, men den har sina ljusa stunder,

Jag bor i Sandviken med kille å katt.

Foto är något jag håller varmt om hjärtat då jag behåller mina minnen genom kort.

Sparar även pengar för att köpa en systemkamera.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Apharina
0

Jag heter Marika Anderberg, är 13 år och äger en Nikon Coolpix L16 med min mamma. Är rätt så bra på att fotografera, dock bor jag i en rätt tråkig stad. Bor i Södertälje ca 3 mil från Stockholm.

Tänker börja fota seriöst nu i sommar, äger en katt som är helt slut eftersom jag fotat honom 500 ggr kanske? Han heter föresten Max. För det mesta fotar jag allt möjligt. Möbler, växter, bilar etc. Men djurfoto har alltid varit det jag vill göra!

Tänker börja spara till en systemkamera också.

~ Hälsningar Marika

Smasken
0

Jag är ju också ny! Jag heter Elsa segerblad och är 10 snart 11 år. För vardagsfoto använder jag kompaktkameran Samsung S760. Jag och min pappa började intressera oss för fotografering detta året fast jag har vart ganska mycket intresserad redan innan. Vi väntar och väntar på en systemkamera Canon EOS 50D med 250 objektiv.

Vi har en katt här hemma som vi jämt och ständigt fotar eftersom han är en liten "Klantkatt" Annars går jag ofta och fotar mina "Sköthästar". Katten heter Åke till vardags men har ett fullständigt namn på Åke.Katt :)

Metinia
0

Jag kan inte påstå att jag är äverdrivet ny här, men tror inte att jag presenterat mig ordentligent någon gång, så då passar jag på att göra det nu.

Jag heter Isabel Runneberger och jag fyller 16 i år (är alltså född 1993). Jag har fotat aktivt i ungefär tre år. Jag började med pappas lilla kompaktkamera (som är ganska gammal nu och inte så liten, men den lever och fungerar än (eller oftast fungerar den i alla fall)). För ett och ett halv år sedan fick/köpte (fick en del i julklapp men fick betala en den själv också) jag min systemkamera, en Canon EOS 400D. Till den har jag nu två objektiv, dels kitobjektivet men också ett telezoom, Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS. 

Jag fotar mest hästar när jag fotar, det var hästar jag började fota och de har hängt med. Jag fotar ganska ofta på ridsportstävlingar bland annat. Men jag fotar även ganska mycket andra djur, i den mån jag hittar dem. Bland annat katter, hundar, kaniner men även får och kor samt insekter. Jag är inte endast en djurfotograf, utan jag klassar mig själv mest som naturfotograf, alltså inte bara djur. Jag fotar även en den naturdetaljer (lite åt makrohållet, fast inte riktigt) och ganska mycket landskap. 

Målet med mitt fotande är att det ska vara roligt, det är ju trots allt en hobby. Men jag har även som mål att då och då sälja lite bidler för att tjäna lite mer pengar. När det gäller utrustning skulle jag väldigt gärna vilja ha ett 70-200 mm f/2.8 obejktiv av något slag, så att det blir kanske mitt mål. Fast kommer nog köpa lite smått och gott innan dess; minneskort, batterier, stativ, typ.

Glömde säga att jag är även väldigt intresserad utav webbdesign och har en egen hemsida.[](Länk till min hemsida)Länk till min hemsida

Nmaria
0

Jag heter Maria och är 15 år i sommar. Mitt största intresse kan man säga är häst och foto, självklart också att busa med min vovve. Jag har en Canon EOS 450D som jag har till intresse att fota med.

snart blir det att köpa ett bättre objektiv med Glad

Jag har en medryttarhäst vid namn Bländaren som jag rider i stort sett när jag vill :)

Här får ni en liten bild på min vovve "Nellie" :)

Mellliie
0

Jag heter Emelie och har precis fyllt tretton år. Jag älskar att fota och rida. Hästar är ett stoort intresse. Jag brukar bli kallad för Mellliie, och ni får gärna kalla mig det ;).

Använder en Nikon D60 + 18-55 och 55-200mm optik.

Rider ungefär fyra gånger i veckan på min valack Herkules.

Gingo
0

Jag heter ronja och fyller snart 13 år. jag älskar att hästar och naturbilder. just nu har jag bara en vanlig digital kamera men den har ljusa stunder den med.

AndreasS
0

Jag heter Andréas Sandberg, född 1974. Bor i Västerås med min familj och våra djur, hund, katt, reptiler, möss. Är relativt ny på foto området men lär mig nya saker varje gång jag är ute och fotar. Jag fotar mest i det privata men fotar även det jag hinner på när det gäller händelsebilder/nyhetsbilder där polis, brankår, ambulans eller sjöräddningen är inblandat.

Min fotoutrustning består av:

Systemkamera:
Nikon D70 kamerahus
Nikon Nikkor DX 18-70mm AF-S Objektiv
Nikon Nikkor 70-300mm AF Objektiv
Nikon Speedlight SB-800 Blixt med Omnibounce
Snabbuppladdningspack SD-800 till SB-800
SanDisk EXtreme III 2 GB CF Minneskort
Hoya HMC SUPER 67mm Skylight (1B) filer till DX 18-70mm
Nikon HB-32 motljusskydd till DX 18-70mm
Nikon HB-26 motljusskydd till AF 70-300mm
Nikon LCD-skydd BM-4 transparent för D70
Nikon Kamerarem AN-6W svart/gul 3,5 cm
Hama Star 61 stativ med snabbfäste
Soligor Kameraväska Classic Line Maxi 2

Kompaktkamera:
Samsung S630
SanDisk Ultra II 1 GB SD minneskort
SanDisk MiniSD Adapter
SanDisk MiniSD 512 MB

Rörliga bilder:
Mini DV Panasonic NV-GS17
24x optisk zoom och 800x digital zoom
Velbon SX-621 stativ med skruvfäste

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Hundvalp
0

Jag heter Elinore Björkbacke och är 12 år, 13 år i Oktober. Jag och min famil bor i en Ort som heter Åsa det ligger i Halland. Just nu har jag ingen kamera, så jag använder min syrras FinePix S1000 som är en ganska bra kamera.

Jag spara till en Systemkamera en Nikon D40 eller Nikon D60

KickanW
0

Jag heter Kristina, är 19 år och tar studenten nu i juni. Jag bor nu i Sundsvall men ska sälja min lägenhet så fort jag tagit studenten och flytta hem till mamma och pappa i Hälsingland. Sen bär det vidare till Stockholm där jag ska läsa Mänskliga Rättigheter & Demokrati.

Jag fotar mestadels med en Canon EOS 400D. Har inga speciella planer med mitt fotande mer än att jag vill fortsätta utvecklas.