Kritik- Tjockis katter!
Oj, är Nils så där tjock eller är det bara bildvinkeln som luras?
Bild 1: Ingen höjdare enligt mig, ingen riktig skärpa på katten, du har använt blixt som gör så att ögonen inte ser bra ut med reflexen där eftersom ögonen blir som självlysande. Helheten i bilden gillar jag med katten vod fönstret, synd som sagt att den blev suddig och att blixten förstörde ögonen.
**
Bild 2:** Detta hade vart en mycket bra bild om du gått närmare katten så du bara fått med den. Nu ligger skärpan på tränset och grimman i förgrunden och inte på katten som det borde. Det är för mycket luft runt omkring katten som nu ska vara huvudmotivet. Denna katt känns också lite suddig och blixten har gjort ögonen självlysande.
Men katten sitter väldigt fint!
Tänk på till nästa gång att gå närmare och försök att fota utan blixt så kommer det att bli mycket bättre bilder :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Håller med Stirrup. Blixt förstör oftast bilden (om man inte använder proffsig blixt) och det är ljuset som är absolut viktigast för att få en bra bild. Satsa på att fota i dagsljus i stället!
#2 Ja..Nils har allt vart så tjock. Men gått ner ordentligt. Var ganska mörk bild jag vet och det var svårt att få bild där. Tack så mycket för kritiken :)
#3 ja. Men hade blivit ännu sämre utan för då hade den blivit väldigt mörk ^^
Var en av dom första bilderna jag tog på tjockisarna. Tack för kritik!
#4: Ja, det hade den och just därför var inte det där ett lyckat foto. Att se till att få ljus (på något sätt) är en av de absolut viktigaste sakerna för att få ett bra foto.