Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 502 ggr
steelskaniner
0

Kritik - Hamstrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:) här kommer bilder jag tog på hamstrarna för ett tag sedan.

steelskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en till

Mari
0

Bra bilder!

Det du ska tänka på till nästa gång är att du ej skuggar, för jag tror det är du själv som gör skuggan som syns längst ned i bild i mitten ungefär. Tänk också på att försöka gå ner ännu mer i hamsterns höjd för att det ej ska kännas som man tittar ner på den. Tänk också på att försöka få en så ren bakgrund som möjligt, vilket du har lyckats med men de är några irriterande veck här och där Glad

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

KickanW
0

Stirrup har gett bra kritik så jag fyller på bara.

Jag skulle ha beskurit bilderna, dels för att få bort skuggan och dels för att få en lite roligare komposition.

MrsKoDoris
0

Åh vilka snygga bilder. Är de svårt att få en hamster att vara stilla sådär?

tsset
0

Åh så sött! :O

Håller med föregående talare om skuggan. Verkar som att du lagt ljuset bakom dig, testa att sänka ner dig själv så att du inte skuggar eller använd ett ljus från varsitt håll för att få ljuset jämt. Gillar däremot att du har satt ljuest rakt på, ser jämt och fint ut! :)

Gillar också kontakten med hamstern, inget jagande efter den utan den har lugn och fin kontakt med betraktaren. Gillar att du adderat blomster till bilden, gör det mer intressant. Utöka gärna det och försök få med det i bilden lite till, bli en del av helheten mer än en fin detalj.

Och, väldigt söt hamster! blev sugen på en egen nu bara för det…