Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 677 ggr
sofiian
0

Kritik - kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna ha lite konstruktiv kritik på denna bild..

Jag har endast fixat ljuset och lagt in min "logga", inget annat.

Tack på förhand Glad

Mari
0

Lite svårt att se på en sådan liten bild men jag ska försöka

Hela bilden skulle jag vilja göra så det blev mer luft till höger dit kaninen tittar, nu känns kompositionen lite tråkig.

Skärpan är jättebra, öat ser otroligt bra ut med speglingen.

Dock tycker jag att det vita är överexponerat man ser ingen direkt nyans utan det är bara en stor vit fläck där.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

KickanW
0

Snygg bild, den passar väldigt bra som porträttbild.

Jag håller med om att pälsen ser konstig ut, innan jag läste din (#0) text trodde jag att du redigerat den väldigt mycket men om så inte är fallet kanske det vita är överexponerat då… Kaninen ser liksom plastig ut.

Jättebra jobb iaf, bakgrunden är snygg, skärpan ligger rätt och sådär.

sofiian
0

# 1 och 2 Ja, tyvärr så var det väldigt molnigt den dagen och för att det inte skulle bli väldigt dåligt ljus så tvingades jag att överexponera det vita, jag försökte att fixa ljuset så mycket som det gick iallafall, utan att klona. Jag kan visa "orginal"bilden.. (dock beskärd)

jag är inte jättebra på komposition och sådant, har inte riktigt lärt mig sådant än Flört

Tack för eran kritik Skrattande

IdaL
0

#3 Gillade orginalet mer än de redigerade faktiskt.

KickanW
0

Håller med IdaL, du har gjort något väldigt konstigt med ljuset på den redigerade.

Sara-D
0

Kan jag lägga in en bild här?

aja gör det XD detta är saga :) hur ser den ut? har ej redigerat den :D

KickanW
0

#6: Skapa en egen tråd i stället, den här är sofiians :)

sofiian
0

#4, #5, ojoj, nu är jag förvirrad , själv så gillar jag den redigerade bättre, men det är nog en "smaksak." tack för era åsikter Skrattande

Sara-D
0

ursäkta mig då!

lite ornödigt att skapa 20 olika trådar om olika bilder x)

KickanW
0

#9: Det är ju det sidan går ut på. Man lägger upp en bild i en ny tråd för att få kritik på just den bilden.

Sara-D
0

okej men ursäkta mig igen då! -.-'

IdaL
0

#11 Du behöver inte vara otrevlig mot KickanW, hon sa bara snällt att du kunde skapa en ny tråd då är det lättare att "hålla isär" vilken kritik som är till vilken bilden.

KickanW
0

#11: Ta det inte som kritik, sånt är ju inte lätt att veta som ny på siten. Jag berättar bara så det är lättare för dig att göra rätt! :)

Sara-D
0

nje nej nej asså jag menar inte det på et otrevligt sett ;)

uta´n jag sa "ursäkta mig" för att jag la in en bild här ;D