Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 524 ggr
Singo-Torpet
0

Kritik: Mina djur....

är ingen hejare på de här men ja övar på…

kritik tack..

Singo-Torpet
0

Singo-Torpet
0

Singo-Torpet
0

Singo-Torpet
0

Mari
0

Bild 1: Jättefin bild! Gillar att hunden är mitt i bild :D Dock är bilden överexponerad (det vita är alldelens för vitt) Men annars är det en jättebra bild!

Bild 2: Denna gillar jag inte alls, skulle vilja att katten kollade in mer i kameran, nu känns den så opersonlig på nått sätt. Den har säkert ett fint värde för dig men för oss som inte känner katten känns den väldigt tråkig :)

Bild 3: Mycket spännande bild, katten ser lite nyfiken och konstig ut :P golvet som katten ligger på skapar spännande linjer och liksaså skuggorna i bakgrunden, för att få denna ännu bättre så skulle jag ha haft mer luft åt det håll katten kollar åt.

Bild 4: Mysig bild ^^ Mina katter hatar snö och de skulle verkligen inte vilja bli fotade i det :P Gillar denna bild mycket. Ser inga större fel i den mer än att bakgrunden kanske skulle vart lite renare.

Bild 5: En till spännande bild :D Katten ser ut som nått djungeldjur tycker jag :P Att krukan är lite sne ger bilden mer action, ser ut som katten ska putta ner den :P Blixten skulle kanske vara lite svagare så man slipper få konstigt ljus på kattens ögon, eller ser de ut sådär? De känns lite konstiga för mig iallafall.

Jag tycker du lyckats bra med dina bilder! Kämpa på så ska du se att det blir ännu bättre :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Singo-Torpet
0

#5 tack.. kan ju säga vad ja tycker får se om nån  håller med.

1 håller med ovan att de vita är för vit, vet inte men fick inte till det på en enda bilde den dagen med de vita på nåt.

2 är en profil bild som ska vissa nosens vinkel, öron och helst lite öga.. (tagen för att visa hans profil på min hemsida, då han var min förra avels katt.. men bilden är lite tråkig för sådana som inte är intreserade av det.

3 han ser grym ut tycker ja :) men ja tycker hela katten borde varit med eller bara huvudet??

4 ja satte bara ut honom i snön (inne katt så han blev väl chokad och satt still) jag hade velat ha med mara bakrund dock inte räcket, bara träd och naturliga saker.

5 hade ingen blixt lös med en fick lampa bara lite kul och prova nåt nytt.  han ögon ser nog ut så här. dom ska vara gula.

hannele44
0

Det röd/gula uppe i hörnet på bild ett stör mig..dessutom är det fööör mycket gräs omkring hunden-beskär.Bild två saknas ju halva huvudet- ;(((…Trean ok..gillar 4 och 5 väldigt mycket ;)

Mari
0

#7 Vart ser du på bild två att halva huvudet saknas? :S

Det gula som jag tror är en vattenslang på bild ett tänkte jag inte ens på när jag kollade första gången och den stör faktiskt rätt mycket när du säger det :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Singo-Torpet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

38 hans leksak och de svarta är kopplet. ja ville inte beskära eller fixa något med bilderna innan ja hört vad ni tycker ja ska göra.. men ja suger åt mig som en svamp, tack för alla tips!!!

goldmedal
0

Väldigt fina bilder. :)
#4 ser kanske något mörk ut.

Singo-Torpet
0

min svärmors kattunge (1 av 11 ragdoll bebisar)

Mari
0

#11 Otroligt söt bild :D
Gillar verkligen denna! BRa att ungen är i mitten och att fokusen ligger där, sen är det lite sött med den andra kattungen som kikar in i bilden där i höger ;)
Tycker du lyckats bra fast du använt blixten, ibland brukar blixt förstöra men här är det bra!

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

jessi_twini
0

#9 Den där bilden var verkligen fiin :D Bakgrunden kanske stör lite men kattens ögon :O Otroligt vackra :D

Singo-Torpet
0

en till bebis bild…

Singo-Torpet
0

#12 håller med om att blixten brukar förstöra är en av få gånger ja med tycker de vart bättre med har en liknande bild ja tog prisis innan utan men tycker den vart sämre..

Lill-Kisse
0

Vill verkligen säga att jag uppskattar bild 2 av katten i profil. Där har du har lyckats föredömligt att visa den rena profilen, öronens lutning, det klara ögat och den vackra pälskragen (effektfullt mot den mörka bakgrunden). Den kan du absolut visa på din hemsida för att det är en vacker katt och för att bilden visar hur välskött den är.

Hennum
0

2: jag hade velat ha mer luft framför katten och se hela svansen, då det ser ut som en katt som har en fantastiskt vacker svans ^^

11: där hade jag klippt bort katten i bakgrunden, då den gör det svårt för mig att bara fokusera på katten som är i centrum. Det gör att jag som betraktare blir förvirrad och inte vet vilket jag ska titta på. Men fin och mysig bild i övrigt tycker jag.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
0

hade det däremot varit en till kattunge i bakgrunden på andra sidan av katten i mitten, då hade det kunnat bli tufft. Blir mer balans om det är tre än två.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Singo-Torpet
0

#16 tack.. hihi välskött är han för välskött just nu, han bantar =)

ska ha den på min nhya sida om ja kommer igång med den är inte så bra så ja får nog be om hjälp snart :/

Singo-Torpet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Manne

KickanW
0

Det är tyvärr alldeles för många bilder i den här tråden för att jag ska orka ge kritik. Starta hellre flera trådar med ca tre bilder i varje. Om du hittar en ny snygg bild vid ett senare tillfälle som du vill ha kritik på - Starta då en ny tråd för den :)