Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: fotoutrustning
Läst 3095 ggr
Love-
0

Vilken kamera har du, hur bra är den ?

Ja som rubriken lyder så undrar jag lite om era kameror

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Sessan1
0
Sessan1
0

Jag har nyligen köpt mig en Canon kamera och den är jättebra. Man kan filma med den och göra panoramabilder med den i kameraprogrammet. Jag har inte lärt mig allt än, men jag håller på. Jag är jättenöjd med den. Den kostade lite över 4000 kr.

Vad

har d

Sessan1
0

ooops det blev 3 inlägg här :( var inte meningen med samma svar.

Mysko

Love-
0

vad hette den mer än Canon kamera

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

Musiken
0

jag har manga olika kameror. 9 st allt som allt. Men det ar inte de som tar bilderna, det ar jag. Har tagit manga av mina bilder med engangskameror, och jag ar lika nojd med dem som med min mellan-formatiskamera eller min systemkamera.

Sessan1
0

#4    den heter:    Canon PowerShot S5 IS

Alexandra13
0

Jag har Olympus Mju 840 tror jag, enligt mig tar den bra bilder, men kanske inte för dom som har Dyra systemkameror ;)

laFleur
0

En Fujifilm Finepix s6500fd… Jag gillar den verkligen :)

Love-
0

#8 var köppte du den och viletpris e det på den?

Anna
0

Jag har två kameror - Nikon D50 och Nikon D200. D200 köpte jag 2 maj 2008 och D50 29 december 2006 ;)

Väldigt nöjd med båda men D200 används mest eftersom den är… bättre. :p

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

laFleur
0

#9 Jag köpte den begagnad, en släkting som kan kameror var och tittade på den för att det inte skulle bli några missförstånd…
jag fick min för 2500 inkl väska, minneskort, motljusskydd, kablar m.m.

Jag har för mig att den inte säljs längre, möjligtvis på något ställe men då är priset betydligt högre…
Uppgraderingar på kameran säljs numera… borde vara ungefär lika, om inte bättre :)

L1ll4n
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Limited Label ICON 2500 , den är väl sådär tkr jag. Någon mer som har den?

Slänger in en exempelbild.

Ellenfyrkant
0

#7 Först klagar du på att de med systemkameror behandlas bättre. Sen skriver du att dina bilder kanske inte är så bra om man jämför med de som har "dyra systemkameror". Jag blir ganska trött på dig faktiskt, om du inte trivs här behöver du inte hålla till här, jag tycker inte jag behandlas illa för att jag har en kompaktkamera, det viktigaste är att jag blir nöjd med mina egna bilder, och det är jag! Så om du tkr du behandlas illa här behöver du väl inte hänga här då!? Ingen har tvingat dig!

Mvh Ellenfyrkant

CamillaS
0

Jag har en Nikon D60. Jag tycker den är bra, men har bara haft den i några månader nu, så jag håller fortfarande på att lära mig både den och ta bra bilder med den. Men jag är i helhet väldigt nöjd med den. :)

#12 Hel skön bild! :D

Alexandra13
0

Men det är kul på denna sidan ;) Men du kan vara nöjd, jag ska sluta göra nya inlägg. Och det är du som fått mig att sluta, NÖJD?

L1ll4n
0

#14 - haha, tackar ;D

Ellenfyrkant
0

#10 Vet fler som har sådär, flera stycken kameror. Varför vill man ha så många :P ?

Mvh Ellenfyrkant

Niini
0

Har två kameror, en Canon digital ixus 50 som mest används vid krogbesök och en Canon EOS 400D. Båda är bra (Anser Canon överlag har de bästa kamerorona) men EOSen är nog snäppet bättre eftersom det är en systemkamera.

Anna
0

#17 Jag köpte min D50 för snart 2 år sedan men i våras kände jag att jag växt ur den så då köpte jag en D200. Men vill inte sälja D50 - den är utmärkt som typ stallkamera, semesterkamera och backup när jag fotograferar på tävlingar (jag är hästfotograf och säljer mycket bilder till stuterier, privatpersoner & tidningar - därför är det viktigt att kunna leverera bilder med bra kvalitet).

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Linda3046
0

Jag har en Sony DSC-W35. Köpte den i vintras för 995kr så någon proffskamera är det ju inte.. men jag tycker den är bra i förhållande till priset!

Bifogar en exempelbild

MarHai
0

Nikon D80, min stora kärlek<3

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

empan-hampus
0

Canon Powershot A530 älskar den! :D (exempel bild) Kommer en till bild där det är en lite mindre sak och bilden är tagen lite närmare :)

empan-hampus
0

Haha padda xD

Shira90
0

Sony A300, tycker den är jättebra, kollade på den och Nikon d60 men Sonyn kändes bättre i handen och man fick med ett 70mm istället för 55mm till Nikonen, och i Sonyn fanns det inbygg "steady shot",kan vara bra i början innan man skaffat stativ ;)

~Medarbetare på ridtravare.ifokus~

parsley
0

Jag har köpt en begagnad långzoom Canon Powershot G3, som jag är nöjd med. Kände att jag växt ur min lilla Nikon Coolpix + att jag inte fick ha den ifred för barnen som skulle använda den hela tiden.

FeliciaS
0

Jag fotar med pappas Canon EOS 350D (eftersom att han inte gör det *ler*) och ett par olika objektiv. Kameran är bra tycker jag, men sparar till en egen EOS 40D som jag hoppas kunna köpa innan sommarlovet nästa år. Fotar mest hästar, marsvin och macro (natur) bilder :)

#21 Vilken jättefin bild! Älskar ögonblicket du fångat hos den livfulla kaninen! ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Zoie]
0

Jag fotar med en systemkamera, Nikon D40. Har dock inte haft den så länge än men jag tycker den är väldigt bra (ungefär en månad). Jag köpte den för 4000 med kitobjektivet.

[michaelalundgren]
0

Jag fotar med en Nikon D80. Fotade tidigare med en Canon EOS 350D, men kände att Nikon var mer en kamera för mig. Har aldrig ångrat att jag bytte.

AndreasS
0

Har själv en Samsung S630. Men nu så har jag fått den stora äran att få låna min kusins Nikon D70. Sen så har jag förstås mobilen med 5 mp kamera.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Fridalej
0

Nikon D60, funkar bra men jag vill hellre ha en Canon.

Bilder finns att se här

Siggen
0

En enkel PowerShot har jag nu. Har stora planer tillsammans med pappa att köpa system, har kikat på Sony A200 (tror den hette så) och sen så har jag kollat på några Canons. Min nuvarande heter Canon Powershot A470 :)

Mvh Sigrid

L1ll4n
0

Jag håller nu på och sparar till en systemkamera. Får se om jag kommer dit ;)

pessimisten
0

Jag har en Nikon D80, jag är ganska nöjd med den men jag tycker att vissa av bilderna blir så brusiga - även med lägsta iso.

Metinia
0

Jag har en Canon EOS 400D och jag tycker den är jättebra! Den är alldeles lagom för mig som har foto som fritidsintresse och inte är någon superstjärna. Den är en bra första systemkamera som du ändå kan ha ett tag innan du behöver byta upp dig.

Heiskanen
0

En Nikon D40 :D
Min första digitala systemkamera,
den är suuper, jätte bra nybörjarkamera :D

Mari
0

Jag har en canon eos 350D sen förr som nu är pensionerad och används bara ibland :) Det är en bra första kamera.

Nu har jag en canon eos 40D som jag älskar, den är underbar :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jojsan
0

Har en Panasonic Lumix DMC TZ3. Den funkar väl men jag vill gärna ta bilder på rörliga motiv och antingen blir bilderna gryniga (om jag höjer ISOt eller använder sportfunktionen) eller så blir bilderna suddiga.. Letar efter en digital systemkamera som passar mig, vill köpa en men vi får se.

laFleur
0

Jag har en Canon EOS 350D som jag köpte den 22 september i år =) Den är bra som första systemkamera. Till den har jag än så länge två objektiv men köpte ett till häromdagen som inte kommit än =)

Sen har jag ju min Fujifilm Finepix s6500fd som jag använder som extrakamera, till exempel på resor m.m. när jag inte vill riskera den andra.. :)

Fnyan
0

Jag har en: Samsung S630

jag gillar den väldigt mycket då den har många olika bra inställningar m.m :)

sannastorm
0

Jag har 2 Canon, dne ena, Canon EOS 300D är min första system kamera, jätte nöjd med den, den är stadig att ha i handen osv.

Den andra, Canon EOS 350D är något exklusivare, ja gillar den också, men dom har olika egenskaper, trots att de e bara en modell nyare är de många skillnader.

Om någon skulle vara intresserad av dem btw så e dom ev. till salu för rätt pris :)

andreaa
0

Jag har Casio EX-Z1050. Det är en liten digitalkamera med 10.1 megapixel. Ganska mycket för en vanlig digital eller? :P

Jag fick den för en hundralapp. Egentligen skulle den kostat omkring 3000 kr. Men eftersom jag hade en Casio EX-Z70 och tappade den i sanden på en strand så fick jag den andra på försäkringen.

Jag tycker om min kamera och om jag orkar anstränga mig mycket så kan den ta väldigt fina bilder.

Bifogar en exempelbild. Inte den bästa menmen,..

rulda
0

Jag har en sony a350. Har bara haft den i två veckor så jag lär mig fortfarande. Men än så länge är jag toknöjd. Vet att det kan bli bättre bilder när jag väl lär mig hur man gör.

Jag fick den i julklapp så jag vet inte vad den kostade…

Malonne
0

Jag har en Casio Exilim, och jag tycker att den är jättebra :)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

myhombrero
0

Jag har canon eos 350D. Jag är supernöjd, det dröjer nog många år innan jag byter kamera.

Nikkis
0

Jag har en Canon EOS 400D med standard objektiv samt ett Sigma 70-300mm 1:4-5.6 objektiv.
Sparar så gott jag kan till ett bättre objektiv. Men detta duger gott och väl till det jag fotar nuGlad

Kattapult
0

Jag har en Samsung GX-1L som jag trivs ypperligt med

AnneN
0

Jag har en likadan som #39 fast svart

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

idisen95
0

jag har en olympus C-25 tror jag det är perfekt för mig som är nybörgare :D men jag tycker det är lite dåligt att jag inte hittar eller så finns det inte svart vitt eller siepa

empan-hampus
0

#48 Finns det en knapp på din som ser ut som en liten blomma? =) Om det finns det så vet du kanske att man kan trycka på den så får man fina närbilder..

idisen95
0

ska kolla

idisen95
0

jaa det fanns:D

empan-hampus
0

Haha jaa om du trycker in den så ska det gå att ta kort lite närmare på saker =) Jag har inte samma kamera som dig men jag har den i när jag tar på blommor och råttorna och så ;) Prova och sen lägg in en bild ^^

idisen95
0

ja nästa vecka när jag sladden och råttan XD

empan-hampus
0

Haha jasså okej xD

Hannybee
0

Har nu en Canon EOS 1000D, som förmodligen ingen härinne har undgått nu. Själv tycker jag den är jättebra, men jag är helt nybörjare på system så håller på och lär mig.

Har tyvärr ingen djurbild som jag kan lägga upp nu…

JossefinD
0

Har en Canon Powershot A550 men sparar till en Nikon D60 ^^,

sandrajphotos
0

Jag har en Nikon D40, jag tycker den är helt okej. Jag håller fortfarande på att lära mig den men den har räckt till och fungerat väldigt bra för mig än så länge! :)

Emelie-E
0

Jag har en nikon D40. Den är ju bra, men jag gillar inte objektivet som är till. Så jag fotar inte så mycket som jag skulle vilja.

Pose-idon
0

Har en Canon Eos 10D. Min första egna stystem och är jättenöjd Skrattande

Har inte lärt mig allt, men håller på Flört

//Elin

Oliviahack
0

Har en SONY a300 med 18-70 + 75-300, är ganska nöjd förutom att de är lite väl mkt brus i bilderna .

Quiila
0

Jag har en Casio ex-s10 och sedan cirka en vecka även en Nikon D80 som jag håller på och lär mig

~Quila Roze~

amandaoskarsson
0

Jag har en Canon EOS 450D, helt suverän måste jag säga! Dock är det min första systemkamera men jag är riktigt nöjd, man lär sig den super fort & det finns lite mer avancerade inställningar så man lär sig hela tiden nya & roligt funktioner! Dock kostar den nog lite mer än 4000:- men det är nog värt att spara lite längre & köpa en sådan, har absolut inget emot den, perfekt objektiv för nybörjaren också, mycket bra vidvinkel i objektivet!

På bilden ser du en av mina foton

HannaSjoberg
0

Jag har en Nikon D60. Kan inte avgöra exakt hur bra den är, det beror ju helt på vad man jämför med. Men som min första systemkamera duger den jättebra.

Mollsz
0

Jag har en Canon EOS 400D, 10.1 mp, med två sigma objektiv, 18-55 & 55-200 :) Har ett HAMA star61 stativ och en lowepro väska som rymmer 4 objektiv och ett kamerahus :) Älskar min kamera, den är bäst! :D

Kristall
0

Olympus E-500, min älskade systemkamera. :D Mamma köpte den billigt begagnad (pga en liten defekt) åt mig förra året. Har två analoga objektiv (Zuiko f.1.8 50 mm & Zuiko f.4 75-150 mm) till den. Jag tycker att kameran är jättebra, håller ännu på att lära mig den och det är roligt att fota med den, den är avancerad och mångsidig. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

LisaR
0

Har en Canon EOS 450D som jag är riktigt riktigt nöjd med, min första systemkamera och den är ganska lätt att handskas med :P
Objektivet som följde med är bra i början men skulle nog nu vilja gå över till något zoom objektiv, men det är bara att spara, finns många bra och hyffsat billiga objektiv till Canon Flört

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Siggen
0

Såg att jag skrev ett inlägg i Augusti förra året i den här tråden, då skrev jag att jag inom kort skulle köpa systemkamera, och nu har jag äntligen, äntligen en systemkamera!
Kände och tyckte att jag hade växt ur min lilla Canon, så pappa och jag kollade väldigt länge och noga på olika priser osv. Jag önskade mig bara pengar i födelsedagspresent, och samtidigt så såg jag ett erbjudande med en Nikon D40, ett vanligt 18-55  objektiv, väska och ett telezoom. Men det kostade 5000… Jag hade ju bara 3800.. Så då kom jag överrens med min äldre bror som har en Nikon D60, och som länge sökt efter tele, att han skulle betala 1500, och jag 3500, men att han då skulle få telet. Utmärkt idé!

Och jag är jättenöjd. Har dock saknat tele lite, ibland när jag fotar hästar och andra snabba djur, fåglar osv. Men jag hade ju som sagt råd då, och jag har fått låna hans tele några gånger när jag har behövt det och han inte har behövt det. Dock så är det så att han har bott på sin skola, som är en bra bit från där vi bor, så det har inte varit ofta jag har kunnat låna det, även fast jag då har behövt det.
Tror jag ska spara till ett macroobjektiv någon gång, älskar att fota macro! Fast jag har nu köpt ett macrofilter, som funkar jättebra, så det kommer nog gå lång tid innan jag köper macroobjektiv, det är ju så dyrt också !

Mvh Sigrid

gotlandsruss
0

hade en canon innan men nu har jag en nikon D60 tar jätte bra bilder