Kritik - kattbilder
Hejsan, jag var ute i den härliga kvällssolen och försökte få våra två katter att samarbeta lite med mig.
Jag skulle gärna vilja ha kritik på vad som skulle kunna vara annorlunda för att få bilderna bättre. Jag har inte lärt mig alla inställningar på kameran än utan testar en hel del - på dessa kort använde jag sportläget, porträttläget och barnläget.
Bild 1

Tja nu ska vi se om jag klarar av och det här med kritik. =)
Har inte gjrt det innan…..
1an: Det ser ut som att du har beskurigt bilden, lite….Men jag kan ha fel…då ber jag om ursäkt i sånna fall.
Men jag skulle vilja ha sett katten mer i centrum, kanske lugnare bakgrund.
men toppen söt katt! =)
Jag gillar 2an - skarpt! =)
In the djungel…*visslar*
Även den kissen kunde varit mer i centrum.
Men jag kanske är gnällig….
Så har vi 3an:
En kisse med snutt och bus i blicken, men är liiite mörk.
Kanske inte lika kniv skarp skärpa som 1an och 2an.
Men alla bilder var över lag toppen fina! 
Jag håller inte alls med TinaH, men smaken är som baken! :) Här kommer min kritik.
Bild 1: Snygg pose på katten och snygg komposition. Kattens kropp ringar in bilden och den tittar inåt där det finns luft, vilket är jättebra. Tyvärr störs jag av solen och gruset uppe i högra hörnet, det stjäl fokus från katten.
Bild 2: Även här snygg komposition, jag gillar inte alls motiv som är centrerade. Här lyckades du dessutom få en jättesnygg bakgrund. Tyvärr verkar du ha fotat lite snett uppifrån vilket gör att man förlorar kontakten med kattens ögon och det känns som om du ser ner på katten. Omden varit tagen rakt framifrån hade det varit en klockren bild.
Bild 3: Detta är min favorit! Jättesnyggt ljus och skärpan på kattens ögon. Kompositionen känns lite fel men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Jag hade velat ha katten mer i ett hörn, att du beskurit tightare nedtill och haft mer luft upptill samt till höger kanske?
Men ja, jättesnygg bild annars!

Alla bilderna är mer eller mindre beskurna. 2 var jag tvungen att beskära så katten inte hamnade i centrum, eftersom det var husgrund som syntes längre till höger.
3 fick bli lite konstigt beskuren eftersom det är på en trappa, och jag beskar i ovankanten för att slippa se kanten på trappsteget över. Men åt höger kunde jag ha lämnat mer luft.
Tack för kritiken! Vill gärna ha ännu mer, för alla tycker ju som sagt olika :)
Bild 1: Gillar kattens uttryck, färgerna och beskärningen! Gillar speciellt speglingen i ögonen, hur får ni till det så bra?? Det enda jag skulle vilja ändra är att det var mer luft till vänster åt det håll där katten tittar
Bild 2: Jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna bild, kanske lite för tajt beskuren? Tittar man på de högra morrhåren så verkar de kapade och jag skulle nog vilja ha ögonkontakt med katten.
Bild 3: Mysig bild! Denna gillar jag mest, speglingen i ögonen är riktigt fina, lite trpkigt att ena tassen är kapad bara
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se