Kritik: Svan bilder
Fick syn på denna underbara svan när jag var ute i stugan ochsjälvklart gick jag dit och plåtade den ^^.
Har valt ut några bilder och vill ha kritik på dem och gärna råd om det som kan förbättras, är ingen höjdare på foto men lär mej ju med tiden 
(en del är överexponerat vilket är synd men men..)
Yrrblossets Sällskapsmöss

Vad roligt att du träffade på en svan, dom är så vackra!
Jag tycker det är ganska fina bilder faktiskt, gillar färgerna, tycker absolut inte att det gör något att några delar på svanen är överexponerade, jag personligen gillar det.
Det enda jag tycker hade gjort bilderna ganska mycket bättre, hade varit om du hade gått ner på knä eller lagt dig på marken för att komma i svanens höjd. Irriterar mig faktiskt lite på att bilderna är fotade uppifrån, även fast det är ganska fint på en av bilderna, men man kan ju variera sig.
Annars väldigt fina bilder! Vad har du fotat med för kamera förresten?
Mvh Sigrid
ja vinkeln är inte den bästa, men får öva :), har en Canon EOS 450D, är riktigt nöjd med den faktiskt.

#5 Jo, man får ju öva och testa många olika vinklar, men när det är ett djur som hela tiden flyttar på sig kan det ju vara svårt att hinna ändra vinkel osv.
Tycker du den fungerar bra? :)
Mvh Sigrid
Jo den fungerar super, är lite less på objektivet som medföljde (18-55mm), har inte köpt nått mer, men det finns en hel del objektiv till canon så ska nog investera i ett bra men inte alltför dyrt zoom-objektiv.
Man lär sig mycket med den och det finns ju både lätta program och inställningar och lite avancerat, det finns nästan alltid nått nytt att lära sig med den ;)
Bild 1: Fin bakgrund och färger, gillar speglingen nedanför svanen. Tycker dock att den är för tajt beskuren, skulle även vilja se mer utan speglningen. Lite roligt är det att det droppar vatten ur näbben
**
Bild 2:** Lite för tajte beskuren, lite överexponerad i det vita men jag gillar svanen, den har en fin form
**
Bild 3:** Riktigt fint! Gillar att du tagit med mer utav speglingen i vattnet, dock känns det för tajt beskuret jag gillar formerna som blir både från svanen och speglingen i vattnet
**
Bild 4:** Denna var lite tråkig tyvärr, roligt att du fick vattendroppen från näbben så pass bra men hela bilden känns för tajt och tagen för mycket uppifrån, gillar inte bildvinkeln
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
okej tack för kritiken :)
Kan inget annat än hålla med Siggen och Stirrup. ;)
Lite för tajt för att de ska passa min smak jag gillar luftiga bilder vad gäller fåglar av olika sorter. Skulle även vilja som Siggen säger att du la dig ner/ satte dig ner för att komma i nivå med svanen.
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
säger som #10, de är lite för tighta för min smak när det gäller bilder på svanar:)