Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 403 ggr
Pernillab
0

Kritik, tips och åsikter !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor i skogen långt från trafik och oväsen, här hör man bara fågelkvitter och rådjurs skällande :)

Jag gillar att fotografera djur, speciellt vilda.
Här har jag samlat ihop lite bilder jag tagit och jag skulle vara jätteglad om ni kunde ge massor av kritik och även tips på hur jag kan fotografera bättre, hurudana objektiv jag bör använda till just vilddjursfotografering etc.

Jag äger:
- Canon EOS 300D (systemkamera)
- Canon 18-55 mm (objektiv)
- Sigma 55-200 mm (objektiv)

Jag är rätt dålig/nybörjare på systemkameror och objektiv, så vet inte riktigt vad man skall köpa och inte. Nu har jag dock beställt ett nytt teleobjektiv som bör komma i slutet på veckan, Canon EF 75 300 f/4.0-5.6 III. Vet någon ifall det är bra ?

Tack på förhand, jag vill att massor skriver :D

Hälsningar Pernilla

Pernillab
0

Bild

Pernillab
0

Bild

Pernillab
0

Bild

Pernillab
0

Bild

Pernillab
0

Bild

Pernillab
0

Bild

Pernillab
0

Bild

Pernillab
0

Bild

Mari
0

Tyvärr förmånga bilder för att jag ska kunna kommentera alla men har kollat igenom dem och jag tycker att du lyckats rätt bra.

Det enda jag saknar är den där exakta skärpan på vissa utan bilderna. Men du har bra vinklar och komposition

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Creation
0

Kan försöka kommentera. En liten amatörbedömning ;) Hoppas jag är till någon hjälp.

Jag älskar den första bilden!

Bild två verkar lite oskarp. Superbra motiv.

Den tredje bilden tycker jag verkligen om. :)

På den fjärde bilden tycker jag att älgen ser lila-/rosaaktig ut? Hur kommer det sig?

Bild fem var lite oskarp och så stör "strået" över näbben lite. Akta att något kommer i vägen. Annars låg ljuset fantastiskt bra! Bra vinkel.