Råbock
Snygg! Bra bakgrund fint ljus även fint uttryck bra komposition och i helhet är den jättefin. Saknar dock rätt mycket skärpa på bocken och bilden är även lite kontrastlös. 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Jättefint!
Håller med Adrina om att det saknas lite skärpa, iallafall den där knivskarpa skärpan man gärna vill se :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Håller med Adrina bara :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Som jag skrev på andra sidan där jag också kommenterade den, tyvärr tycker jag den saknar så mycket skärpa att den tappar mycket i värde. Kompositionen i övrigt tycker jag är det närmaste perfekt, möjligen haft bocken något litet längre till höger / längre ner, men det där är smaksak.
En sak jag kommit att tänka på efter den förra kommentaren är också att alternativet kunde varit att beskära bort den, en ganska tight beskärning med ansiktet uppe i vänster hörn (tredjedelsprincipn, "det gyllene snittet").
Men som sagt, främst saknar den skärpa på bocken. Synd - för fint djur och en i övrigt bra bild. Fast om jag förstod dig rätt så brukar den vara där - så det blir ju säkert fler tillfällen? Kör hårt!
mvh Martin
Tack ska ni ha.
Att jag inte beskurit den mer är på grund av oskärpan. Självklart vill jag ha den knivskarpa skärpan, men det är svårt på det hållet och en handhållen kamera.
Jag gillar bocken och dess position.
Den som vill får gärna redigera den, så får vi se olika ideer.