Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettövrigt
Läst 478 ggr
Hundvalp
0

Börja sälja bilder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska jag börja sälja bilder tycker ni?

Skickar en bild

Mari
0

Javisst varför inte? Testa skadar väl inte?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Pandy
0

Som #1 sa, man vet aldrig om man inte testar:D

Hundvalp
0

#1 #2 - Jag hoppas att det kommer några som vill köpa sedan.

Pandy
0

Lycka till:D

Metinia
0

Det var en jättefin bild! Tycker verkligen att du borde börja försöka sälja lite, eller i alla fall förbereda dig.

Att sälja bilder handlar ju om att ta bilder som någon är intresserad av att köpa. Om man ser det så här: det är en jättefin bild du har med i inlägget (hittar på nu, vet inte hur det är i verkligheten) men om det är din egen hund så kanske det inte är så många andra som är intresserade av att köpa en bild på den. Det spelar nästan ingen roll hur fin hunden och bilden är, det är inte lika roligt att ha en bild på någon annans hund på väggen. Men om du däremot försöker ta en bild på deras hund när den kanske tävlar eller så kanske de vill köpa den nya bilden istället. Folk vill gärna ha fina bilder på sina egna djur på väggen, därför gäller det att som fotograf ta bilder som kunderna vill köpa. Alltså bilder på deras egna djur! Flört

Det var bara något som kan vara bra att tänka på, för det är inte bara att börja sälja, utan man måste ha något bra att sälja också. Sedan kan kanske en hemsida eller något liknande vara en bra plats att visa bilderna på så att kunden kan bestämma vilken/vilka h*n vill ha.

Lycka till med din försäljning, hoppas det går bra för dig! Glad

Yessica
0

Mycket bra skrivet  #5 - håller med där. Men hon kanske tänkte så redan. Glad Om du åker till någon agilitytävling så kan du ju fråga arrangören om den vill länka till din hemsida på deras hemsida efter tävlingen eller så. Annars kan det vara svårt för folk att veta att det finns bilder. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

nadnadiine
0

Är det okej att låna tråden för att fråga hur mycket man kan ta betalt för bilder då?

Hundvalp
0

#7 - Det går bra, vill också veta det :)

Yessica
0

Det beror ju på om man säljer digitalt eller papper. Skulle jag börja sälja skulle jag börja med digitalt faktiskt och då kanske max 30:- / bild när den är förminskad och med logga (alltså en diskret, som jag har på mina bilder nu - bifogar för att visa). Just för att man kanske ska få några kunder alls i början och samtidigt få lite för det man ändå gör. När man får fler och fler kunder och kanske även blir bättre och bättre så kan man sakta höja priserna tycker jag. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi