Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 661 ggr
Sashhi
0

Kritik - hundfoto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle önska kritik på detta foto. :)

Not your mom, not your milk.

[Nalle-]
0

Vacker hund! :) Tycker det är en väldigt fin bild, men mysiga och klara färger med hunden tydligt i fokus. Men den vita stolpen (?) i bakgrunden tycker jag stör lite.

IdaL
0

Tycker #1 sa många kloka ord som kom från mitt huvud när jag såg bilden så jag håller bara med ;) Härlig bild!

Moa-16
0

Jätte härlig bild!!….

Sashhi
0

Tack alla! :) Kan gå & klona bort stolpen på direkten. ;)

Yessica
0

Det är jättefin skärpa och fina färger på bilden, just på hunden där man vill ha det. Men jag tycker att blommorna i bakgrunden stör för mycket. Ögonen drar sig gärna dit istället för att kolla på hunden. Stolpen gör inte mig så mycket, blommorna är mera "i vägen". Det kan du försöka tänka på till nästa gång, att ha renare bakgrund. Om det går. Det är inte alltid man kan välja. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Sashhi
0

#5 - Tack, bra tips! Dock var detta bara ett snabbfoto på en hund på ett ridläger så "råkade" bli lite extra fin.

Dock gillar jag blommorna, men kan försöka tona ner den rosa färgen.

Sashhi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilden utan "stolpen" :)

Pandy
0

Jättefin bild, om du bara kunde dra ner kontrasten på de rosa blommorna i photoshop så de inte lyser lika mkt så sticker de inte ut så mycket;)

Moa-16
0

Hur tar man bort saker i bilden sådär?:). Vart jätte fint!.

Sashhi
0

#8 - Jo, precis vad jag tänkte göra, håller faktiskt på med det just nu. :)

#9 - Klonstämpeln i photshop använder jag. :)

Sashhi
0

Usch, nej det gick inte alls bra med att tona ner blommorna, får fixa mer med det när man inte är så trött.

Pandy
0

#11 Okej, kan jag få prova?:) Behöver något att sysselsätta mig med.

Jag provade utan lov, hoppas de inte gör ngt;)
Kmr ju självklart inte posta den någonstans, vill du att ja posta den i den här tråden?:P

Yessica
0

#7 Jättefint klonat! Skrattande Som du själv sa tidigare skulle det kanske räcka med att tona ner blommorna lite för att dom inte ska störa för mycket. För det är lite fint sådär i bakgrunden, men inte så ljusa som dom är nu. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Sashhi
0

#12 - Du får gärna posta den, eftersom jag själv inte har orken att fixa bilden för tillfället.