Kritik - hundbilder
*putt*

JAg tycker att bilderna var fina.
stolen stör lite granna bara :)
#0 Fin bild! Dock tycker jag det verkar som om skärpan inte är 100%. Kompositionen är bra men skulle vilja ha med HELA huvudet istället. Färgerna är helt OK man jag gillar mycket kontraster så, liite mer kontrast :) Tycker att den fyrkantiga bekärningen passar jätte bra på denna bilden.
#1 Jätte fin! Här har du lyckats bättre med färgerna och skärpan med, för mig gör det inget att nosen är liiite ur fokus. Bilden har fina färger och kompositionen är super! Dock tycker jag att hunden ser lite tråkig ut dvs. att hunden har tråkig uppsyn den ser utråkad ut/trött
#2 Som du själv nämner är nosen ur fokus vilket jag tycker är lite störande, annars är det en väldigt charmig bild. Som du även här själv säger är bakgrunden liiite störande. Kompositionen är bra här med dock tycker jag att den börjar bli lite "vanlig" skulle vilja att du testade lite olika vinklar osv. Färgerna är bra här med.
#3 Väldigt fin bild! Tycker dock inte jag ser någon direkt skärpa runt ögat vilket jag gärna vill ha. Bilden passar inte i det fyrkantiga formatet utan jag skulle vilja ha myckeeet mer luft framför hunden, tänk på att ha det som regel, alltid mycket lite mer luft åt de håll hunden kollar åt. Stolen stör som sagt var lite men inte så värst mycket faktiskt. Jag tycker du lyckats bra med färgerna här också!
I övrigt, bra färger arbeta dock lite mer med kompositionen för att få en lite intressantare bild :)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#6, Tack för all kritik! :) Nu vet jag lite mer vad jag kan tänka på nästa gång.
#7 så lite :) Hoppas det inte blev för mycket bara ;)
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#8, nejdå, tycker det var lagom ^^ Har bara problem med att testa nya vinklar, det blir automatiskt att jag tar dom rakt framifrån. ;/
#0 Jag gillar hur du beskurit bilden, det känns mer "nära" och annorlunda när toppen av huvudet inte finns med, men jag skulle nog beskurit liiite lite mer i överkant. Jag skulle också vilja ha mer luft till vänster i bild. Tycker bilden känns liite mörk, men det kan vara min skärm 
#1 Gillar bilden, fast hunden ser lite trött ut
Möjligtvis att bakrunden är lite störande, fast annars bra tycker jag!
#2 Bilden känns lite kvadratiskt beskuren, skulle vilja ha mer luft till vänster. Bilden känns lite oskarp och bakrunden är ganska störande, men hunden på den här bilden har ett piggare, gladare uttryck 
(sorry, läste inte det du skrivit innan jag skrev, såg nu att du redan skrivit det
)
#3 Gillar hundens uttryck! Men som du skrev så är stolen lite störande. Tycker också att bilden är lite kvadratisk, skulle vilja ha mer luft till höger.
Tycker det är fina bilder du tagit, hoppas jag inte varit för hård 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
#10, Tack för att du tog dig tid! :) Tycker inte alls du har varit för hård, jag vill ju veta vad jag kan göra bättre. När det gäller hur jag har beskurit bilderna är jag inte alls duktig på det. Men jag lär mig ;)