LEK: Gissa vad!
Hej!
detta är en lek där den förste lägger upp en bild som är blurrad dvs. helt oskärpt (i photoshop) och så ska sedan de andra gissa vad det föreställer men man kan inte bara säga "hund" utan man måste säga tex. "hund som äter på et ben" eller något sådant.
Den som svarar rätt fortsätter, om någon svarat rätt så måste den som blurrat bilden lägga upp orginalet och säga "rätt" eller något sådant.
Förstår ni? Annars får ni fråga
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Jag börjar!
(säg till om den är för svår)
Mvh. Ida Lundahl

Häst som äter på ett träd ?
haha (A)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
#2 fel ;)
Mvh. Ida Lundahl

Oj, jag ser knappt något men min dator är helt konstig idag… vild gissning: föl som diar ett sto?
En hund
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
hmm, jag skulle nog gissa på en tass eller en svans.. Hihi, svårt 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
En hund som skakar av sig vatten efter att ha badat?
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Fel allihopa
Här kommer en lättare!
Mvh. Ida Lundahl
#8: En häst som skrittar (eller möjligtvis travar) och drar en sulky/någon form av vagn efter sig.
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#9 RÄTT
här kommer orignalet, nu får du fortsätta!
Mvh. Ida Lundahl
Okej, här kommer då en ny. Ni får några försök på er på den här nivån. Upptäcker jag att det är för svårt så blir et lite lättare sedan. Så gissa på nu!
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
Ett porträtt av en häst och människa där hästen kollar åt människans hål och människan håller i huvudet och kollar på hästen? :)
Mvh. Ida Lundahl
#12: Det var nära, fast inte helt rätt. Ska låta några andra få gissa lite till, men om de inte lyckas komma närmare så kommer du att få rätt för det (för att man behöver se bilden i skarp variant för att se de små detaljerna som beskriver vad det är som sker. Men bara för att de inte riktigt går atts e nu så kan man ju fortfarande gissa vad det är, ;P)
Så ni andra, kämpa på nu (och du också IdaL om du kommer på något annat, jag kan ju inte hindra dig från att gissa.)
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
De jag sa innan inklusive att de är en utställning och hästen har en rosett? 
Mvh. Ida Lundahl
#14: Haha, det stämmer, fast det var inte riktigt det jag var ute efter, men ja, det finns med på bilden också (de vann förstapris i en liten inofficiell utställning).
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se
#15 Okej ;) Jag låter de andra försöka lite nu :)
Mvh. Ida Lundahl