Fototävling
Anmälde min valp Viggo till agrias fototävling, och tänkte tigga lite röster 
Är det någon annan här som är med i den tävlingen? Vi kunde kanske hjälpa varandra 
Jag skulle bli jätteglad om någon ville rösta på Viggos bild, men rösta bara ärligt! 
Viggos bild
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Röstade på dig och passade även på att själv lämna in ett bidrag, en gammal valpbild på velvet. Sätter in länk här då den kommit upp på sidan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nu har jag röstat på Viggo. La upp en bild på lille Måns i helgen i kattungetävlingen…
Här är länken ifall någon vill rösta
#1 tack så mycket!
va kul att få se en valpbild på velvet! 
#2 åh vilken fin bild!

Röstade!
Inte bara för att du skrev det, jag tyckte bilden var jättefin desutom! :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Röstade :) Underbar valp och härlig bild ^^
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com

Jag anmälde nyss en bild (; kan skicka en länk till den sen. Ska även rösta på din bild :D

Jag var med och röstade,vilken underbar bild!
#4 åhh tack så mycket, vad glad jag blir! 
#5 Tack! 
#6 ja gör det, är så kul med fler valpbilder!
Tack!
#7 tack så mycket! 
Hittade Velvets bild, #1, Hoppas det är okej att jag länkar den, då jag vet att AnneN är bortrest!
Åh så söta valpbilder, självklart får ni båda röster i dag också. Ska försöka komma ihåg det i fortsättningen också, att kl 22.00 varje kväll är det röstning som gäller
#11 Tack så mycket!
Va bra att du påminde att man kan rösta igen, så kom jag ihåg att rösta på din bild igen! 
Röstade :) Jättefina bilder :)
#13 Tack! 
Jag röstade en gång till idag 
Mvh. Ida Lundahl
Har vart inne o röstat på era pötnosar - fick dock inte länken till Anne´s vovve Velvet att fungera så jag letade bland nyinkomna till jag hittade en söt 10 veckors Velvet o hoppas att det var rätt.
Sedan blev jag ju inspirerad att låta min Zelda delta i kattungetävlingen, så jag flörtar lite med er o hoppas att hon kan få någon röst också

Har anmält en bild :P någon som kanske vill rösta? (A)
http://www.agria.se/agria/hundvalpar_09.nsf/vote/1545?OpenDocument&view=latest
#15 åhh tack va roligt 
#16 va bra att du lägger in en fungerande länk, såg inte att den andra blev fel
Röstade självklart, hon var ju jättesöt!
#17 Va kul med en västgötaspets! min vovve är 25% västgötaspets, men dom flesta tycker han ser ut mest som en, fast storleken mindre
har röstat 
http://www.agria.se/agria/hundvalpar_09.nsf/vote/1546
Där har vi min lille :P Rösta om ni vill!
Jag tänker iaf rösta på er andra nu 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#19 åhh va söt han var Algot! Röstade självklart
Tack! 
#20 Tack vad snällt
Röstade nyss på din sötnos också!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Skoj med så många söta djurbäbisar. Nu har alla gosedjuren fått dagens röster!
Nu har jag också röstat på alla idag 
AnneN är det okej om jag lägger in länken på blandrashundar.ifokus också? Tänkte att det kan ju vara fler där som är med/vill vara med i tävlingen 

Nu har jag röstat :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Så nu har jag också röstat igen o blir ju glad om ni slänger in en röst på Zelda också
http://www.agria.se/agria/kattungar_09.nsf/vote/1184?OpenDocument&view=index
hm……..något verkar ju ganska skumt nu. Jag röstade ju o skrev det här i tråden o nu gick jag för att registrera röstningen (länkarna) i mitt mail o upptäckte att där finns inga mail från agria??? Vad är det nu som har hänt? Om man inte klickar i rösterna igen så blir de ju aldrig registrerade
o när jag går in på era länkar igen så går det ju inte o lägga nya röster förrän om 23 timmar, men röstningen har ju aldrig registrerats
Har röstat på Viggo nu, ska kika på era andra bilder oxå alldeles strax
.
Ni kan gärna gå in å kolla på mitt bidrag på min samojedvalp Izza och se om hon är värd några poäng 
#26 Jag hade oxå det problemet, men vad jag såg en stund senare så fick den poäng.. vet dock inte om det var min eller om någon annan han just efter mig *kliar mig i huvvet*

Tack för att ni fixat länk till mitt bidrag också 
#23 självklart får du lägga upp detta på Blandrashundar också
_**/Mvh Anne
Jag försökte rösta på din pötnos Izza också o då börjar ju nedräkningen o jag får fortfarande inget röstregistreringsmail o när jag går in o letar upp din izza bland alla vovsingar så har hon inte fått mina poäng o ingen av mina andra röstningar under dagen har heller laggts in
. Har mailat webbmaster där eftersom det var det enda jag hittade, men han/hon är antagligen ledig över lördag/söndag. Inte kul när det blir så här
Nu har jag då röstat på alla som satt in sina länkar här, även kattungarna
.
#29 Tack för att du försökte iaf 
Jag försökte första gången att rösta med min Yahoo adress, men då fick jag inget bekräftelsemail, men nu när jag använder min hotmail så har det funkat klockrent. Det är konstigt det där… 
mm……jag har yahoo o de dagarna innan har det funkat med röstningen men alltså inte idag
Kan ju vara yahoo som spökar. Tidigare var det ju oftast Yahoo som var stabilt o hotmail spökade. Ja förrutom att Yahoo o Spray aldrig har gillat varandra o ibland gillar iinte Yahoo o bredbandsbolaget heller varandra, men nu för tiden varkar ju hotmail vara stabilare o yahoo vara krångelpellen

#18 hon är otroligt gullig och nu i sommarvärmen är det jobbit att leka så man ligger och latar sig istället (;

#29 har du kollat att verifieringsmejlet inte råkat fastna i skräppostfiltret i din mejl? eller att du skrivit rätt mejladress?
_**/Mvh Anne
#26 Va konstigt
men tack iaf för att du försökte!
Har ingen aning om vad som kan vara fel 
#27 Tack!
Röstade på din valp förut, hon är ju jättesöt 
#24 Tack! 
#28 okej, tack va bra!
Jag tänkte lägga upp en bild i denna tävling men i reglerna står att Agria får alla rättigheter till bilden, och det är det absolut inte värt. De kan ju tjäna superstora pengar på bilden om man har otur, och så sitter man där utan några rättigheter.
#35 Tänkte faktiskt så med, annars hade jag anmält min katt dit!
Mvh. Ida Lundahl
#35 fast står det någonstans att man måste ge dom orginalbilden? För den bild jag laddade upp är typ 500x350 pixlar, och det går väl inte ens att trycka.
Jag skulle tycka att det var kul om nån av mina bilder användes i reklam av ett stort företag, men surt om man förlorar alla rättigheter, är det så?
#37 Det står inget om att de kan kräva orginalet i reglerna men jag bifogar en fil med reglerna där du ser att de står om rättigheterna. Tror man förlorar rättigheterna helt faktiskt :S Men jag har ingen aning, det står i varje fall så…
Mvh. Ida Lundahl
#38 jo, att de får rättigheterna såg jag… men betyder det att man själv förlorar alla rättigheter? annars har jag inget emot det 
#39: Två personer kan ju inte ha samma rättigheter till bilden. Om det står "Förbehåller sig rätten av använda bilden" innebär det att du har kvar rättigheterna men står det "alla rättigheter" förlorar du dem.
#40 juste, det har du ju rätt i 
Skrev och frågade agria, och fick detta svar:
"Du äger bilden precis som vanligt, att vi skriver så är för att vi ska ha rättigheterna att publicera bilden."
#42: Låter konstigt tycker jag, då borde det inte stå sådär utan så som jag skrev förut. "Förbehåller sig rätten att använda bilden".
#43 jadu, jag känner mig lugnare iaf
Tror dom skriver så för att slippa bråk och missförstånd. Tror iaf inte dom kommer kräva av en att man ska radera bilden helt och hållet, verkar ju jättekonstigt.
#44: Haha, men självklart kan de inte kräva att man ska radera bilden, det är inte så jag menar! Att äga rättigheter har med publicering att göra. Om de använder bilden i annonssammanhang och tjänar massor med pengar har du ingen rätt att ta betalt för detta. Om du däremot har kvar rättigheterna till bilden får du sälja den till diverse företag/personer och kan tjäna pengar på den.
Det är skillnad att bli av med rättigheterna helt, det kostar jättemycket att köpa hela rättigheterna till en bild men då får man använda den i all evighet och är också den enda som får använda den. Om man däremot bara köper rättigheten att använda den får man bara använda den en gång och du som ägare till bilden får sälja rättigheten att använda den till massor av personer, samt har kvar rätten att publicera den själv också.
#45 hihi jag vet, men tänkte överdriva för att förtydliga
Det jag menar är att dom antagligen överdriver för att inte få bråk om dom använder bilden sen
Men håller med om att dom formulerat sig dåligt.
#46 Tack så mycket!
Jag hade också problem med röstningen igår, fast jag har hotmail
Men idag ska jag prova att rösta igen 
Nu vet jag ju att de flesta av er tävlar med era söta vovsingar, men när jag tittar på topp 10 på kattungarna så blir jag väldigt konfunderad. Tidigare har ju den kissen med flest poäng legat 1:a, men nu är det plötsligt den kissen som eg. ligger med 5:e bästa poängen som står som 1:a - Varför då??? Är det någon som vet?!
Nej jag vet att Zelda absolut inte har någon som helst chans, för dels kom hon med för sent in i tävlingen då de som låg på topp 10 redan hade väldigt många hundra poäng o dels har jag inte värvat röster i den utsträckningen som krävs för att man skall ha en chans på denna typen av tävlingar. Det är helt enkelt bara kul om så många som möjligt ser min lilla söta Zelda o det är det som är mitt syfte med att delta - att få visa henne helt enkelt
Så det är inte därför jag frågar, utan för att det verkar så himla konstigt att de plötsligt satt 1:an ovanför den som har 5:e bästa poäng. Är de 4 andra diskade för fuskat eller vad beror det här på?
http://www.agria.se/agria/kattungar_09.nsf/index?OpenView&Start=1&Count=20
#49 så tänker jag med, när jag anmälde Viggo hade 1an över 1000 poäng
Skulle va jättekul att komma top 10, men har inga förhoppningar
men det är ju lite kul endå! Söt är hon ju också, din kisse 
När jag kollar så är det den med mest poäng som ligger först… 
Tackelitack MoaW o din Viggo ser ju ut som världens finaste lilla yrväder till charmtroll
Nu är det åter den som har mest poäng som är etta o det känns ju mer rätt. Var väl något fel innan som ledde till att 5:an fick 1:a platsen bland kattungarna

Jag tänkte ta och länka min valp igen (;
http://www.agria.se/agria/hundvalpar_09.nsf/vote/1545?OpenDocument&view=index