Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 408 ggr
HannaSjoberg
0

Kritik: Kattporträtt

Jag fick en impuls att göra min nyfikna katt sällskap en stund i kvällssolen. Använde Nikon D60, standardobj. och programmerad tidsautomatik med så stor bländare som möjligt.

Tacksam för kritik på följande två bilder :)

HannaSjoberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

HannaSjoberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2

Deklol
0

På bild ett sjunker katten liksom in i bakgrunden lite känns det som, ser ganska matt ut och skärpan är inte den bästa.
På bild två däremot är skärpan och kontrasten betydligt mycket bättre, och färgerna har en fin harmoni :) Om du har beskurit den har du också beskurit den helt perfekt enligt mig.

Så bild två är betydligt mycket finare än bild ett enligt mig :P

HannaSjoberg
0

#3 Tack för kritiken, båda bilderna är beskurna. Kan hålla med om att bild 2 har bättre ljus och skärpa (:

Moa-16
0

Båda är mycket bra!. Riktigt härliga katt ögon. Gillar båda..;).

Jonna75
0

Tycker att nr 1 ser väldigt till plattad ut, som #3 skrev "sjunker in i bakgrunden"

Nr 2 var mkt bättre, med fina färger, skärpa mm

Katter3
0

Jag tycker bäst om första bilden. Gillar de gula blommorna i bakgrunden och färgerna är väldigt härliga! Den andra bilden är också väldigt fin. På båda bilderna blir jag nyfiken på vad det är katten tittar på.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Jossangizmo
0

Gud vad fina bilder… =)

HannaSjoberg
0

#5 Tack!

#6 Okej, jo som sagt skärpan och ljuset satt nog bättre på bild 2.

#7 Tack, kul att du gillar dem :) Vad hon kollar på, hmm, det undrar jag också. Den katten är faktiskt väldigt tacksam att fota för hon är så himla nyfiken på allting.

#8 Tack (: