Kritik - Hamsterbilder
Tänkte vissa några hamsterbiler och undrar om dom blev bra.
Första på en Rysk Roborovski dvärghamster
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Andra bilden, en LH Choklad Guldhamster
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Sista bilde, en dvärghamster
//Frida
De två första bilderna är alldeles för ljusa (överexponerade). Den sista bilden är sned, men annars charmig och skarp.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#3 Tack för kritiken, dock så är bild #0 en hamster som man inte kan få någon mörk bild på inomhus, utomhus kanske det skulle funka ;).
//Frida
#4: Hur menar du att man inte kan få en mörk bild på den? Problemet brukar ju alltid vara tvärtom…
#4 Varför skulle man inte kunna få en lagom exponerad bild inomhus?
Mvh Felicia
#5,6 Det är själva hamstern jag inte kan få mörk bild på har försökt men det funkar inte med den hamstern, dom andra hamstrarna får jag jätte bra bilder men den är det för ljust på.. Har faktiskt ingen anning om varför.
//Frida
#7 Inställningarna? Fotograferar du med blixt?
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#8 Jupp, tycker dom blir sudiga annars enligt min mening blir dom bäst med blixt :)
//Frida
#9 Men blixten lyser ju upp betydligt. Ha en kort slutartid istället och stor bländare, så blir det inte suddigt :)
Mvh Felicia
Har redan en kort slutartid ;).
//Frida
Om man ska fota med "vanlig" kamera är det svårt att få det bra med blixt. Jag fotar aldrig med blixt nästan, för det blir alltid konstiga färger eller överexponerat.
Försök i stället fota med mycket ljus (helst dagsljus men lampor går också bra) och ha jättekort slutartid, då ska det inte bli suddigt.
Okej ;), Försöker alltid att fota med dagsljus och lampor och jätte kort slutartid .
//Frida