Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 776 ggr
Fototokan
0

Snok i Vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej förra sommaren tog jag dessa två bilder Glad Jag skulle gärna vilja ha kretik! =) Jag tog bilderna med min mobil, trots att jag har en systemkamare men den var inte med förtillfället Skrikandes Tungan ute Hur som helst vilken är bäst??

Fototokan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och denna bilden då

IdaL
0

Lite OT är detta tema tråden? =)

#0 - Den är fin men tilltalar inte mig på något sätt. Ormen är påväg bort från dig och den är tagen väldigt mycket ur ovanpersketiv hade du stått på andra sidan så ormen simmade mot dig och du suttit/legat ner hade den blivit en bättre bild. Annars har bilden väldigt härliga färger men solen förstör ganska mycket, skärpan verkar ligga rätt i alla fall, fortsätt jobba!

#1 - Den bilden är mycket bättre än den förra den tilltalar mig väldigt mycket. Älskar vattnet effekt alltså att du har haft så låg slutartid att vattnet blev mjukt. Färgerna är helt OK och funkar bra. Det ända jag stör mig på är att ormen är vänd bort från dig den hade blivit ännu bättre om den hade huvudet mot dig. Skärpan verkar även här ha hamnat rätt, bra jobbat men fortsätt arbeta med kompositionerna lite försök hitta lite inressanta vinklar, allt för att bilden ska bli så intressant som möjligt! =)

Fototokan
0

#2 Jag låg ner, ormen var i en dammlucka… på andra sidan va de typ 3 meter vatten så där kunde jag inte ligga.

Tack för kretiken!!! Glad Det skajag tänka på Tungan ute

IdaL
0

#3 hehe okej då va det inte så lätt ;) Synd den inte kröp mot dig istället.

Fototokan
0

Aaah håller med! Tungan ute

MyTwiggs
0

Fast… Vem vill sitte nära en orm som kryper i riktning mot en? Inte jag i alla fall! Jag tycker att bilderna är bra. Jag gilalr båda, och jag tycker inte att det gör något att första bilden är tagen ovanifrån.. Det är så jag brukar se ormar.. :)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Fototokan
0

Tack så mycket! Det värmde Glad Ååå den va ju inte liten heller Tungan ute

Fototokan
0

Jag tycker att #0 växer  varje gång man ser den med … första gången har man svårt för att ta till sig den. Men nu tycker jag att den är bättre än #1 men men jag vet inte Tungan ute