Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikett: kritik-lätt
Läst 735 ggr
IdaL
0

Kritik: Höna och hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Skulle gärna vilja ha kritik på denna bilden som jag tog igår.

En utav hönorna låg och vilade i mitten på en omkullfallen buske. Försökte få lite fögrund och en mjuk känsla i bilden inga starka färger utan mer lunget i bilden. Den är inte beskuren eller så bara fixat med nivåerna något puuutte litet och lagt en liten vinjett på bilden. (den är anpassad för hemsidan där av loggan)

Visa i det riktiga fönstret för en rättvis bedömning!

MyTwiggs
0

Jag älskar bilden - bara det! Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

IdaL
0

#1 Oj tack så väldigt mycket, vad glad jag blir! =)

IdaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara få slänga in en extrabild som ni gärna får kritisera med ;) Den är väldigt anorlunda på något sett men jag är extremt fäst vid den, älskar färgerna o allt i den.

jolini
0

ååååå gillar hönan den är jätte mysig :)

voven är ju jätteläcker :)

Jag har ingen kritik att ge dock, keep up the good work.

IdaL
0

#4 Tack så väldigt myckt =)

MoaW
0

Den första bilden tycker jag är jättefin, gillar ideen. Möjligtvis att jag skulle vilja ha hönan placerad mer till höger i bilden. Jag tycker att den känns väldigt mörk, kan dock vara min skärm.

Bild #3 däremot tilltalar mig inte speciellt (den säger mig liksom ingenting, antagligen för att inte ögonen är med i bilden) Det enda man kan fästa blicken på är dom extremt vit tänderna Tungan ute Men den är ju annorlunda som du säger, så det är ju en smaksak om man gillar den eller ej Flört

Hoppas jag inte var för hård, men jag vet ju vilka bilder du tar och hur bra du kan så det är därför Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

IdaL
0

#6 Tack för kritiken ska tänka på det till nästa gång =) Du är absolut inte för hård, de är bättre att säga vad man tycker annars lär jag mig inget ju! Flört

KickanW
0

Första bilden är helt underbar. Supersnyggt ljus, jättefint motiv och perfekt komponerad. Vackert med oskärpan på bladen i förgrunden och på den neutrala bakgrunden. Har verkligen ingen negativ kritik att ge. Tycker inte alls den är för mörk!

Andra bilden är lite svårare. På ett sätt är den jättesnygg, en helt ny idé! På ett annat sätt är den rätt tråkig. Kan dock tänka mig att den passar utmärkt i något sammanhang - Kanske i en artikel, på ett omslag eller liknande? Fototekniskt är den perfekt i alla fall.

IdaL
0

#8 Tack så väldigt mycket för kritiken =) Roligt du gillar första bilden, det är min personliga favorit

Andra bilden är nog som Moa sa, en smaksaks bild. Men kul du gillar den tekniskt sätt. Själv gillar jag den eftersom den är personlig för mig min "lilla" (rottis) hunds mun är så söt ju ;)