Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettdjurfoto-ifokus
Läst 429 ggr
IdaL
0

Veckans fråga: varför håller...

Varför håller du på med djurfotografering?

Jonna75
0

Det är intressant. Man vet aldrig vad som fastnar på korten förän efter man tagit kortet. Det händer alltid något oväntat, iof så kan det vara väldigt enerverande ibland att inte få exakt det kort man vill, men desto mer att kämpa för Skrattande

Metinia
0

Fotografering håller jag med för att jag tycker det är roligt. Att det är roligt är väl av samma anledning som det är roligt att t.ex. måla eller dreja eller något annat konstverk, det är helt enkelt roligt att skapa. Jag anser att fotografering dels kan vara att skapa minnen, men det kan lika väl vara en konstform. Så helt enkelt jag tycker om att fota för jag tycker om att skapa.
Att jag fotar just djur väldigt mycket beror på att jag har ett stort intresse för djur, jag är helt enkelt en djurälskare. De är även väldigt trevliga att fånga på bild, spännande att fota för man vet aldrig vad de kommer göra här näst och samtidigt blir de väldigt ofta bra på bild! De är itne som människor som ser på sina bilder och rensar bort dem som de tycker att de ser fula ut på, utan de vågar bjuda på sig själva utan att skämmas. Fast det finns got om människor som gör det också, men inte alla…
Fast måste ändå lägga till att jag inte bara fotar djur, även om det är mitt huvudfokus (snarare hästar är mitt huvudfokus men de är ju djur, ;P). Ju större mitt intresse blir för fotografering desto fler olika områden fotar jag, har jag märkt. Utökar hela tiden och testar nya saker.

Katter3
0

Jag har alltid älskat djur, de är en stor del av mitt liv. Det känns som en självklarhet att det är just djuren som hamnar framför kameran.
Man vet aldrig i förväg vad som kommer hända, vilket gör det mer "spännande". Man får vara beredd på allt!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

KickanW
0

Djur är okomplicerade att fota eftersom de inte är medvetna om kameran eller sitt utseende. Därför kan man fota dem väldigt naturligt, vilket är väldigt väldigt svårt då man fotar människor.

Zvintos
0

Dels för att jag älskar djur.
Sen för att jag gillar att se hur deras personligheter lyser genom korten.
Vissa har en utstrålning som syns jätteväl även på bild.

Mari
0

Svår fråga :)

Jag har alltid gillat djur och alltid haft djur så det är väl helt naturligt, sen håller jag med Kickan om det hon säger om att man får mest naturliga bilder när man fotar djur vilket är det jag oftast strävar efter

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Chayar]
0

Djur har min familj och hållt på med i åratal och jag började fotografera djur för att fånga ögonblick och djuren. Det blev ett stor bitande intresse och nu tycker jag det är kul att bara utforska världen och fota djur!!

Martin
0

Tyvärr har jag inte fotograferat så mycket djur som jag velat. För mig är det mycket avkoppling, att komma ut i naturen då jag till 99% fotograferar "vilda" djur och fåglar. Kombinerar rekreationen att komma ut i naturen och få frisk luft med fotointresset.

mvh Martin

dijete
0

Därför jag är otroligt djurintresserad och fotointresserad. i praktiken har jag bara dom intresserna :)

Kanin-Fiia
0

Jag älskar att fota och är djurintresserad. Jag har egna djur hemma och nära till naturen så därför är det naturligt att jag gillar att fota djur.

MoaW
0

enkelt - för att jag gillar det Flört

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

IdaL
0

Precis som #11 säger, I like it Skrattande Desutom för att jag är uppväxt bland djur och när mitt intresse för forografi kom så blev det ganska självklart vad som skulle stå framför kamera, djur och då speciellt hästar men även våra andra djur.

IdaSH
0

Djur har alltid varit en otroligt stor del av mitt liv så därför har det helt enkelt fallit sig naturligt att fotografera dem också.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

AnneN
0

För att jag älskar djur och med dem så blir det ena fotot aldrig likadant som nästa, de posar inte som människor har tendens till utan bilderna blir mer naturliga istället för stela + att det finns inget vackrare än djur och natur

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!