Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 1997 ggr
Minka
0

Kritik: Ekorre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigare idag hade jag tänkt gå ut i trädgården och fotografera fåglar, men istället kom det fram en ursöt liten ekorre som var en utmärkt fotomodell. Bifogar tre bilder på denna sötnos.

Kommentera väldigt gärna bilderna!

Bifogar här Bild 1

Minka
0

Bild 2

Minka
0

Och till sist, bild nummer 3!

senna
0

Riktigt fina bilder! :D

Minka
0

Tack senna!

Ingen mer som har lust att kommentera?

Dobben
0

Underbara bilder! Supehärliga färger och fin skärpa! Älskar tredje bilden x)

Stalltokig
0

Jättefina bilder :) Gillar den sista bäst! ^^

Puma77
0

Jösses vilka bedårande bilder. Älskar dem.

//Pia

Amazing
0

Hej!

Jättefina bilder! Ekorrar är verkligen ba modeller 0:)!

Klara fina bilder med bra fokus :D Gillas skaarpt :D

Mvh ABC123.

Melianna
0

Kanonfina! Tycker du lyckats väldigt bra med både färg skärpa och kompisition:) Kanske att första bilden hade kunnat bli ännu bättre om ekorren inte varit helt centrerad

MVH Anna

Minka
0

#9 Tack! Tycker själv inte att den är helt centrerad, men nästan. Men ska tänka på det!

Nemii
0

Vilken söt liten krabat! Jättefint

Kattapult
0

Wow! Vilka färger och vilken skärpa!

Jag fotade en ekorre igår, men han var så rackarns snabb att jag inte hann med ;)

OliviaJ
0

Jättefina bilder! Ekorrar e så söta :)

Olysios
0

Grymt fina!!!!!! :O jag har länge sökt efter ekorrar men dom verkar inte vilja visas sig för mig :'(

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

kristinah
0

Underbara bilder. Det som stör mitt öga liiite är det ljusa partiet bredvid ekorren på första bilden. I övrigt är det helt fantastiska bilder.

Minka
0

#15 Tack så jättemycket! Ang. det ljusa partiet, håller med om att det kan upplevas som störande, men jag kunde inte direkt bestämma hur bakgrunden skulle se ut när jag fotade.. :] 

Skulle vara kul att få lite fler kommentarer om bilderna! (:

Marster
0

super fina bilder :D komemr du ihåg vilka inställningar du hade ?

Dezzan
0

ojojoj så snygga bilder.
Vad använder du för kamera?

Wiizy
0

riktigt snygga bilder.

frukost
0

Jättefina bilder ^^

Minka
0

#17 Nej, körde manuellt då det var ganska så dåligt ljusförhållande i det där trädet. Kommer tyvärr inte ihåg slutartiderna osv om det var det du menade!?

#18 Jag använder mig av en Canon EOS 350D

Minka
0

Ingen mer som har något att säga om bilderna?

[Linsenhejhej]
0

Jätte vackra bilder… Men på den sista bilden är det en stor vit fläck (bark?) som stör mig. Tyckte om bild 2 bäst! Men alla var urfina! Ursöt ekorre

Sarawibron
0

gillar alla bilder skarpt

Idril
0

oj oj, e de verkligen du som fotat ekorren? de va verkligen snyggt skarpa bilder..nästan så de ser ut att komma ifrån en tidning..

Idril
0

närmare bestämt ser bilderna ut att komma ifrån en tidning..me tanke på att bilderna e så skarpa, ej suddiga (ekorrar e ju väldigt kvicka) och så nära..en värsting närbild..men..de går ju o redigera väldigt mycket så jag kanske har fel..men iaf..bilderna va väldigt fina :)

Minka
0

#26 Tack så mycket! Jo, kanske det. Men denna satt stilla en stund innan den skuttade iväg till lite nya platser på trädet. Bilden är nästan oredigerad, den är beskärda, samt så har jag lagt på lite unskarp mask på dem.

Idril
0

Minka; du e verkligen skicklig på att fota.. :)

Migoff
0

Blev förälskad i bild 1 <3!

Stina_G
0

Så utrolig flotte bilder! Ser egentlig ingen ting å trekke ned på:)Hva for slags objektiv brukte du da du tok bildet av ekornet?

pandabjorn
0

åå ekorrar e för söta <3 Gillar den andra bilden mest. När han riktigt sträcker ut sig och ser hur glad och nyfiken ut som helst=)

Minka
0

Tack allihopa! :)

#30 Dessa bilderna är fotade med Tamron 70-300/4-5,6.

Romana_12
0

Jättefina foton :) Kan inte ens förstå att du kommer nära en ekorre , eller så har du en bro zoom på kameran :)

Minka
0

#33 Tack! Ekorren satt kanske 3 meter från mig, så så värst mycket zoom behövdes inte ;)

[Mqvist]
0

Mycket bra jobb! Min favorit var då den sista, men alla var då jätte fina.

heliotropes
0

Jättefina bilder,gillade minen på ekorren på första bilden:) men tyckte den sista var bäst:)

Skickar in en tråd på"mina" ekorrar:)men kvalite´n är inte så här bra på dom bilderna.

Eva // medarbetare på Perser

Romana_12
0

#34 - Wow !! Det skulle ja aldrig kunna göra , ekorrar är så rädda här xP

flaktus_92
0

jätte fina bilder!:D

Horsegirl
0

Du har verkligen fått till fina färger och bilderna är jättefina. Kan inte komma på något att påpeka.

1korn
0

bilderna är verkilgen jätte finna:)

vilken kamra anväde du?

IdaL
0

Jätte vackra bilder! är lite trött för att orka ge ordentlig kritik. Men färger och kompisationerna ser bra ut tycker jag skärpan har du även fått på rätt ställe! Dock tycker jag att jag ser brus i bilden, för högt ISO kanske?

Yessica
0

Ojj vilka underbara bilder! Bra skärpa och jättefina färger! Skrattande Skickligt att fånga sötingen på bild!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

BrightGloria
0

Wow! Vilka extremt snygga bilder! Verkligen helt perfekta! Det där har du gjort toppen!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

lingo-lovers
0

Vilka underbara bilder!

TrisseCRX
0

jätte fina bilder verkligen!

och jag som älskar ekorrar ^^

rosahumla
0

Sjukt fina bilder! =)

BrightGloria
0

Ekorrar måste vara ett av de mest sötaste djuren som finns och du har lyckats ypperligt med att fota deras allra bästa sidor.

Snyggt!

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

EmilyNr1
0

ojojoj säger jag bara! Superhärliga bilder! Man blir ju nästan lite kär. Jag tycker att du har lyckats kanonbra med bilderna :D

MyTwiggs
0

Ljuvliga bilder!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

FeliciaS
0

Jag är otroligt förtjust i ekorrar, lite snopet när jag var ute på en ridtur och tre stycken lekte och tjattrade alldeles intill - givetvis utan kamera med ^^

I alla fall, du har lyckats med tre otroligt fina bilder! :) Fina färger, skärpa, komposition, ljus osv. Älskar kontakten du har med ekorren!

Bild 1 - Känns aningen brusig, syns tydligast i det mörkgröna partiet. Stör mig på den stora, vita fläcken som är helt utfrätt. Grenen känns aningen blålila?

Bild 2 - Aningen ljus, även här en utfrätt vit fläck. Hade önskat lite större skärpedjup så hela sötnosen varit helt skarp.

Bild 3 - Lite för tajt beskuren bakom ekorren, det är nästan så håren på svansen är kapade. Även här stör jag mig på den stora, vita utfrätta fläcken.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Cessy
0

Eftersom Ekorrar är snabba djur o man knappast hinner avväga en massa inställningar m.m. när tillfället väl dyker upp, så tycker jag dina bilder är helt fantastiska bilder med bra skärpa. Du har verkligen fångat ögonblicket o fått väldigt snygga bilder. Jag hade varit superglad om jag hade fångat "Korre Skutt" så pass snyggtGlad

Mari
0

Wow vilka bilder! Avundas hur du får ögonen att speglas.
Jag gillar alla tre bilderna och tycker att du har lyckats otroligt bra.
_
Ändrar i rubriken att du vill ha kritik_

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ZorroR
0

Otroligt charmiga bilder! Glad

isabelle_
0

Jag bara: Åh,vilken sötnos & så skarpt! Bra jobbat! Har inget negativt.