Kritik: Rottistik
Hej!
För någon dag sen fotografera jag min hund när hon låg så vackert och kolla på folk som gick förbi utanför tomten.
Sedan gick jag in och redigerade lite konventera till s/v och lekte med kontraster samt lite vijettering. Jag blev faktiskt nöjd med bilden dock kanske jag hade önskat lite mer luft framför, vad tycker ni om bilden?
Klicka på bilden för att göra en rättvis bedömning!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
OT: var kommer hon ifrån? Har själv en "liten" råtta 
Sen en till sak, tycker du inte att det är svårt att få bra foton på dom om inte solen lyser starkt och fint?
Annars jättefint foto… som du säger, kanske lite mer luft framför men jag vågar knappt framför kritik eftersom jag är så usel själv 
Besök mig gärna på Ronias matte
#1 Tack för kritiken =) Hon kommer från kennlen Slimwielers (tror jag den heter) nja, tycker inte det är såå svårt att fota dom ;) om det är mörkt är det ju förstås men annars är det ganska enkelt.
Mvh. Ida Lundahl
jag tycker bilden är väldigt fin i svartvitt! Det blev liksom en häftig effekt med mörk hund i svartvitt. Gillar att hunden ser så uppmärksam ut. tycker egentligen inte att det behövs mer luft, tycker den är fin som den är
Däremot tycker jag att det vita (?) längst ner stör lite och drar blicken till sig, det hade blivit perfekt om hela bakgrunden varit löv/blad (som jag gissar att det är över i bakgrunden
)
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Jättefin bild! Passar jättebra i svartvitt. Stör mig dock på det vita längst ner i ena hörnet.

Jag älskar bilden! Tycker dock du ska lägga ut din visningsbild på msn också ;)
Tack alla för kritiken =) Bara för att Isabelle (dijete) vill det slänger jag in en extra bild ;)
Mvh. Ida Lundahl

#6 Denna är megaunderbar. Den älskar jag ännu mer :) *äntligen i storformat*

#6 Nej så söt :D
#7 hehe tack =)
#8 Visst är hon
Mvh. Ida Lundahl
Riktigt fin rottis tik. Har själv en rottis tik som blir 1 år om 2 veckor.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Jättefint porträtt - skarpt, härligt ljus och bra komposition :) Däremot stör jag mig på det suddiga i nedre delen av bilden, känns som om det hör ihop med hunden men ändå inte. Hade gillat mer om hela bakgrunden var som den är i resten av bakgrunden.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#10 Tack söt din rottis är =) Ninja (som min även heter) är 3 år och helt underbar i psyket
#11 Tack för kritiken! ska tänka på det till nästa gång =)
Mvh. Ida Lundahl
#12 Tack, Ninja det heter ett av kullsyskonen till våran Zazzie och som vi dessutom bor granne med
Har deras mamma också som granne.
Kika in på zazzies hemsida för att få mer info och se mer bilder på henne.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Underbar bild!
Men så är det ju såklart en rottis.
Då kan det inte bli annat än underbara bilder. 
#13 Kikade in! Jätte fin vovve =)
#14 Tack, är dom inte helt underbara rottisarna? 
Mvh. Ida Lundahl
#15: Minst sagt. ^^
Jättefinbild, ser inget dåligt:)
#17 Tack så mycket! =)
Mvh. Ida Lundahl