Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 389 ggr
pandabjorn
0

Kritik - småkryp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit ute och krypt i gräset igen.

Jag vill gärna ha kritik på dessa två bilder.

pandabjorn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HannaSjoberg
0

Fräna bilder! Har du makroobjektiv? Jag kan inte direkt hitta något negativt, båda har bra skärpa och ljus.

pandabjorn
0

Tack!

Jag fotar faktikst med en kompaktkamera.

IdaL
0

#1 Super snygg! Får inte den där örk-känslan som jag brukar få av insekter utan jag gillar den grymt mycket :)

#2 Här verkan skärpan hamnat lite fel, skulle vilja ha mer skärpa på själva huvudet, annars hade den varit rolig i och med de ser ut som om den hänger där ;)

I övrigt tycker jag att bilderna har fina färger och du är ett sådant PERFEKT exemplar på att man kan ta super bra bilder med kompaktkameror, det är fotografen som gör bilden! Fortsätt i den stilen :)

ellis49
0

#1.

är riktigt bra med tanke på att den

är tagen med en kompaktkamera.

Komposition kunde kanske varit lite bättre, det är alltid snyggare med mer luft framför motive aän bakom, så att det titta in i bilden.

Sedan tror jag att du har lite oskärpa för att den är tagen med handhållen kamera utan stöd. stöd av någon form är viktigt när man tar makro/närbilderbilder

I stort sätt är det en trevlig bild med fina färger och bra skärpedjup.

Det är likadant med bild 2.

Redmoon
0

Wow, jag hade aldrig gissat att det var en kompaktkamera du fotade med! Så sant att det bevisar att det är fotografen som gör bilden Skrattande Blev enormt förtjust i bilderna, så snart är man väl ute och kryper i gräset själv Tungan ute

Thenightwof
0

Superfina bilder du tagit. (: