Kritik-hamster

Sött hamster och bra bild. Jag skulle redigera bort skuggan från din hand.
Håller med #1, skuggan stör lite grann :) Annars var det en fin bild med ett skarpt motiv!
Äh, skuggan kan ju vara ett coolt inslag också!
På ett sätt gillar jag skuggan skarpt, den stör inte och den är tydlig. Den kan till och med indirekt tala om för oss att den här hamstern är tränad och att fotografen kan be om det som hamstern visar när bilden togs.
Inte många bilder som kan tala om så mycket… behåll skuggan säger jag, den talar!
Sen beror det ju på vilken typ av bild det egentligen är - som dokumenterande gör sig skuggan utmärkt, men för att illustrera "så här ser en hamster ut" kanske det är bättre att ta bort skuggan(eller ännu hellre tänka på det till nästa gång). Som porträtt på just den hamstern är det vilket som, vill man visa att "min hamster är tränad" så funkar skuggan, vill man visa att "såhär ser min hamster ut" - kanske utan skugga.
I övrigt, en fin bild, bra tänkt! Jag ser gärna en annorlunda komponering och vinkel. Komponering för att flytta hamstern från centrum, placerad i centrum blir den inte lika "uppmärksammad". vinkel för att bättre framhäva hamsterns utseende och få bort "jag står ovanför dig och du är jätteliten"-känslan. Gå ner lite mer i våg med hamstern, så kommer du bättre kunna visa hamstern i sig.
… om det nu inte var det du ville ha fram med bilden, handen ovanför som är den domderande makten; gör såhär! Och den undergivna lilla hamstern under, som snällt gör som den blir tillsagd. (kanske till och med ber om nåd - med tanke på posen…) Det är känslan jag får!
Så säg mig, vad var din tanke bakom bilden? :)

Superfina bilder och jättegullig hamster. (: