Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 322 ggr
IdaSH
0

Kritik: Kolmårdendjur

Var nu i sommar och fotograferade lite på bland annat Kolmården. Det var något av det absolut roligaste (men också svåraste) jag någonsin gjort, det öppnade verkligen mina ögon för djurfotografering!

Lite av tiden ägnades åt akvariet på Kolmården, tänkte be om lite kritik på tre av bilderna därifrån.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

IdaSH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 1

Mvh Ida

www.krusfoto.se

IdaSH
0

Bild 2

Mvh Ida

www.krusfoto.se

IdaSH
0

Bild 3

Fritt fram att kommentera :)

Mvh Ida

www.krusfoto.se

IdaL
0

Bild 1 - Härlig bild, älskar ljuset i bilden, väldigt gulllig apa för den delen också. Att den är tagen så pass mycket i grodpersketiv stör jag mig inte på heller eftersom att det ger känslan av att den sitter högt upp i ett träd. Skärpan ser även ut att ligga perfekt på apan, snyggt jobbat!

Bild 2 - Denna bilden tilltalar tyvärr inte mig något, såg först inte vad det var för något. Dock gillar jag ljuset i bilden att det är liksom så pass ljust. Skulle även vilja ha med andra "sjärten" på fåglen. Men skärpan ligger snyggt vilket är bra.

Bild 3 - Detta är min favorit bild, jag bara älskar ljuset som faller så snyggt på själva ödlan och det är så pass mörkt runt om ramar in ödlan väldigt snyggt. Har du lagt någon vinjett på bilden? Gillar även att du fått skärpa på huvudet och resten i oskärpa. Kompositionen är bra och jag gillar vattnet, snyggt jobbat ännu en gång!

Tänk även på att var inte rätt för att expremintera med dina bilder, det ger oftast en intressantare inblick i bilden.

IdaSH
0

#4 Tack för kritiken Ida! Ska absolut tänka på det. Har inte lagt någon vinjett på bild 3.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

Creation
0

Bild 1 - Riktigt snygg bild! Jag älskar vinkeln som bilden är tagen ur. Önskar bara att apans svans hade varit lite skarpare.

Bild 2 - Jag tycker om den vackra färgvariationen och fina skärpan i den här bilden. Dock känns den lite rörig. Jag undrar om det går att retuschera bort den ensamma fågeln i bakgrunden? Jag tror att det kunde få bilden att se lite "renare" ut.

Bild 3 - Ljuset ligger jättefint här. Jag tycker verkligen om den här bilden! Ev. skulle man behöva beskära lite på den vänstra sidan för att centrera ödlan mer, annars har jag ingen konstruktiv kritik att ge. Bara rosor. ;-)

Bra jobbat!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

IdaSH
0

#6 Tack så mycket! Hade också gärna haft hela svansen skarp på första bilden, dock var stora bländare ett måste i de där mörka förhållandena..

Mvh Ida

www.krusfoto.se