Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 1721 ggr
MoaW
0

kritik: hundfoton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu var det länge sedan jag lade upp några foton, så jag tänkte lägga upp några jag fotat i sommar på valpen Flört När man fotar mycket utan att få kritik från andra så kan det vara mycket man missar själv och inte tänker på, så skriv allt ni kommer att tänka på Glad

tyvärr så har jag inte bilderna på denna datorn, så dom är kopierade från en annan hemsida vilket kan göra dom rätt små och oskarpa.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

MoaW
0

en till

MoaW
0

sista

(bilderna är rätt tajta, för att sidan jag kopierat dom ifrån beskär bilderna)

JossefinD
0

#0 Underbar bild. Gillar örat som ligger över men tycker att gräset är För högt och stjäl för mycket fokus. Aningen kortare tycker jag hade varit bättre.

#1 Även den en underbar bild på en jättesöt hund, synd på de två snörena som sticker fram och jag tycker även att det är en ganska vanlig hundbild. Men den är perfekt för att ha att rama in på väggen hemma om man vill ha en bild på sin hund.

#2 Väldigt fin bild och jag älskar speglingen i ögat!

Sammanfattat så har du fotograferat underbara bilder. Du får det att verka som en underbar sommardag med strålande solsken utan tråkiga saker som utfrätta områden i pälsen.

MoaW
0

#3 Tack så mycket för att du tog dig tid! Glad

Håller med om att det blev för mycket gräs, det var lite en ögonblicksbild (det är inte mycket den här valpen är stilla Tungan ute) Jag fick en bild med mindre gräs, men som är oskarp Obestämd Aldrig ska man bli nöjd Tungan ute

Va bra att du sa till om snörena, dom hade jag inte ens tänkt på Tungan ute Ska snurra på halsbandet tills nästa gång.

på bild #2 är jag jättesur på lådorna i bakgrunden, men tack för din kommentar Skrattande

Thenightwof
0

Fina bilder, synd att gräset är lite i vägen på de 2 första, men den sista bilden var superfin. (:

MoaW
0

puttar lite

slänger in en bonusbild, vet att den inte är så bra tekniskt, jag hnn inte riktigt med Tungan ute Men gillar den lite endå

MoaW
0

#5 Tack för din kommentar! Gräset var lite meningen, men tycker absolut att det blev för mycket på första bilden Tungan ute På andra så tänkte jag mig att förgrunden skulle smälta ihop med bakgrunden och ge en mer mjuk känsla, men kanske inte riktigt blev som jag tänkt mig Flört Tack!

Wilse18
0

Den första visar lite för lite utav valpen.. Den sista med blomman är otrolig! :D

MoaW
0

#8 Tack så mycket! :D Kul att du gillar den ;)

Creation
0

Jag måste instämma med de övriga. På de två första bilderna döljer gräset valpen lite mycket. Det var riktigt synd, då jag tycker mig se mycket potential i bilderna annars - i den första bilden framförallt.

De två sista är jättefina! Du fångar verkligen valpens charm i det allra sista fotot.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

NettanLindholm
0

Alla bilder har helt underbar skärpa! den sitter perfekt!

På första bilden kan jag hålla med om att det är liite för mkt gräs som stör, annars ser valpen riktigt söt ut!

De andra bilderna är riktigt bra tkr jag. Älskar den sista! jättesött uttryck och blomman i munnen är ett stort pluss! :) bra jobbat!

IdaL
0

Håller med #11 =) Super härliga bilder, jag gillar dom verkligen Skrattande

FeliciaS
0

#0 Bilden förmedlar en lekfull och busig valpkänsla, med den stora leksaken alldeles intill - och den fina blicken hos valpen. Tyvärr förstör det oskarpa gräset i förgrunden, en bild som annars hade kunnat bli helt underbar (du får ta chansen igen nästa gång den kommer, då tror jag absolut du får till en sådan bild). Älskar färgerna, det orangea gör sig så bra till det gröna och även hundens färger känns varma och naturliga. Lite synd dock att det vita är utfrätt, och jag tycker bilden är aningen tajt beskuren ovan.

#1 Den här bilden känns lite vanligare. Att hunden kollar ut ur bilden tycker jag inte gör någonting, det passar in och gör bilden lugn. Fina färger och bra skärpa, jag tycker att ljuset är aningen skarpt. En fin och passande naturlig bakgrund. Gräset i förgrunden gör att även nedre delen av valpen (bl.a. tassarna) känns oskarp och "disig". Lite synd med de svarta snörerna, som hänger ner från kopplet (?).

#2 Jättefin bild, älskar blicken :) Skärpan är bra, liksom färgerna och ljuset som jag verkligen tycker om i den här bilden. Lite synd med det rödbruna i bakgrunden, för det har nästan samma ton som hunden själv.

#6 Tycker framförallt att det var en riktigt söt bild! Hade den varit tagen aningen mer underifrån, i höjd med hundens ögon, och att hela blomman samtidigt varit skarp - hade det varit en riktig kanonbild! :)

Tycker verkligen att du lyckats bra med samtliga bilder, var rätt hård med kritiken ^^ #2 föll mig mest i smaken denna gång.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Claudia90
0

gillar bilderna jätte mycket! Super bra bilder blev det!

MoaW
0

Tack så mycket för era kommentarer, ska tänka på det som ni skrivit! Glad

Angående första bilden så håller jag absolut med er, låg längst ner i en backe och valpen högst upp, hann inte resa mig. men gilade endå nåt i bilden Glad

På andra bilden var det som sagt meningen med gräset i förgrunden, ville få fram en mjuk känsla, men det blir inte alltid som man tänkt så nu får jag prova nåt annat nästa gång Glad

Den sista tycker jag det ä jättesynd att jag inte hann backa och gå ner i hundens nivå, men det är helt en ögonblicksbild, tyvärr håller han inte blommor i munnen på kommando Tungan ute Det hade varit så mycket lättare Tungan ute

Tack så mycket för att ni tog er tid!