Fri redigering
Det här har jag hittat på hästfoto iFokus och jag tänkte att vi kan ha det här också.. :) Jag tycker om att redigera andras bilder, och det är säkert flera som tycker det :) Har nån någon bild som behövs redigeras?

#1 Här kommer den… :)

Jag har tråkigt, ska redigera lite på den tror jag! ;)
#9 :)

Fast jag är sämst på att redigera, kan typ ingen ting :P
#11 Du kan garanterat mer än mig så :)

Vart kanske inte så bra XD
Tack så mycket :) Jag är glad för allt :)

Haha, det blev inte så bra, fast jag har heller inte redigerat så mycket så jag vet inte hur man gör på Gimp,:P
#8 Jag har också redigerat din bild lite :)
#16 Tack så mycket! :) Jättefint med hjärtan vid namnet :)
#17 Mm.. Fast nu upptäker jag hur ljust det blev på hunden där bak.. :(
Nån kanske kan trolla bort lite plåtter i bakgrunden.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Tackar, de blev jättefina.
/Anneli
#20 Här… :P
#32 Här kommer den :P

Jag vill också! :P kunde inte låta bli att redigera den där Sheltie-bilden ^^ Här har du den :) eller ni :P
#33 & #35: Verkligen jätte fin redigering 
Mvh Emelie 
Tackar :D Nu vill jag redigera flera bilder! :P Älskar att redigera :)
#37 Jag också! :D

#39 Jag försökte "måla" dit ögon :….

#42 Va fin den blev!

#47. ååh, tack ^^

#46, prøvde å ta bort fingeren:)

#40-42: Tack vad snälla ni är :) Inte lätt att fixa ögonen när dom blir blåa :/ Synd att dom inte blir röda istället, för det är ju lättare att fixa haha.

Linsenhejhej: Du redigerar jättebra, men tänk på
att INTE lägga på så mycket skärpa. Det blir väldigt
pixligt på vissa av bilderna du redigerat, så låt bli
att lägga på jättemycket skärpa. :)
#51 Tack:)
#52 Åhh. Nu igen, alla säger så :( :')

#57 Braa! :D:D
Snyggt :) Nu någon? Lägga upp? :P

#69 Vad snyggt det blev! :)

#69 Jättefint ;) Tack :)

#73 nice du =) snyggt hennes halsband blev ^^ hela bilden vart suverän =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

73# Thanks :)<3 Jättefin hund verkligen :D
#75 tackar =)
kan lägga in en till bild ^^ om du elle rnågon annan vill göra nått
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Här kommer en svår då.
Den som lyckas få bort stolpen som täcker mularna så att hästarna fortfarande är hela kommer jag bli jätte imponerad på!
Bilden är ingen höjdare, jag vet. Men vill se vad ni kan göra. 
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Jag har faktist en till!
Den här har jag försökt mig på super jätte många gånger, men det går verkligen inte. :)
Får se om ni lyckas bättre.
//BrightGloria
- Hemsida

#1 Jag försökte ta bort alla remmar och sånt. Jag gjorde mitt bästa, men jag fick inte ihop det med alla tusen nyanser av brunt på ansiktet men men.
Hehe, skratta på bara för här kommer den. 

//BrightGloria
- Hemsida
Om någon skulle vilja göra denna bild lite finare och göra en minnesbild så skulle jag bli väldigt glad. Detta är Chicko och han dog tyvärr för ett år sedan då han rymde ur min farfars bil på en rastplats i Tyskland och sprang rakt ut på atoubaan (motorvägen). Vi blev förstörda av denna händelse och sogen sitter fortfarande kvar. vi saknar dig Chicko!
Detta är Tussan min allra första katt, jag växte upp tillsammans med henne och många gånger var hon den ända jag kunde prata med. Men när vi flyttade ut på landet så smet hon och sedan dess har vi inte sett henne :( detta var nu ett år sedan. jag har varit så lessen och saknat henne så. hon kommer allid att vara speciell för mig. Hoppas att du har det bra i katthimlen lilla Tuss!

:O upptäckte ett stavfel i "min" dikt :(
#87 Tack så jätte mycket! det var en jätte fin dikt =)

89# Det va så lite så. (:

Tack så jätte mycket! bilderna blev mycket bättre! =)

Jag har hur många som helst att redigera själv så här lär ni se mig endel XD
Mvh Ellenfyrkant

#109 Kompisen är försvunnen! Sen tog jag mig även friheten att ta bort datumet.
#78 Vad sägs om detta? Inte direkt perfekt men du lade ribban högt också ;)
#84 Ändrade färgerna så fotot inte skulle vara så överdrivet grönt. Sen rätade jag upp det lite, tyckte den såg aningen sned ut. Till sist tog jag bort datumet, är allergisk mot foton som förstörs med datum.
#83 Gjorde i princip samma som på föregående, ändrade färgerna och tog bort datum. Sen tog jag även bort det vita i hörnet och repet.
#85 tog bort de röda ögonen och ändrade färgbalansen. Sen rätade jag även upp bilden eftersom trappan i bakgrunden var rätt sned.
Tänkte bara meddela BrightGloria att jag håller på med din bild (#79) nu :) Är verkligen en utmaning så vi ska se om det blir till något ;)
Varsågod BrightGloria, hoppas det duger (annars får jag väl lov att göra om den) 
#119 Här har du den redigerad, svartvit. :) Jag höjde skärpa, ljus och kontraster lite också.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#46 Jag gillade ditt öga och jag vet du bara ville ha bort handen men jag var tvungen att redigera lite endå. Hoppas du inte tar illa vid. Så här blev resultatet. Blixten gjorde att håremen blev rätt pixlig så jag ändrade om lite och nu ligger all fokus på ögat. La även en liten vinjett på den :) Hoppas du gillar den !
Om någon har fler färglada ögen så vill jag super duper gärna redigera dom! :D Det var kuuul! ^^
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
#120 Tack så mycket det blev superfint!! :D
#1 Testade att redigera din snygga bild. =) Såhär blev det.
Jag lekte lite. ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Oj här var det länge sedan jag såg!
Tack så jättemycket Niini!
//BrightGloria
- Hemsida
#125: Så? Skärpa går inte att lägga på men jag ökade konstrasten, höjde ljuset, klonade bort lite saker och ändrade färgerna till sepia.
#127: Ledsen men det är alldeles för dålig kvalité på de bilden så även om man gör den ljusare blir den bara grusig och orange.

#131 Den bilden behövs det ju inte göras något med. Den är ju superfin!
//BrightGloria
- Hemsida

#130 Här är ett försök. Hoppas du blir nöjd. :)
//BrightGloria
- Hemsida
#133 tack så jätte mkt

136: Tackar! :)
Hur tar man bort tex. en vajer eller ett staket som går rakt framför? Otroligt fina bilder!
#138: Jag brukar använda klonstämpeln i adobe photoshop.
Jag tycker det är lite trist att man inte får någon respons på saker man hjälpt folk med här. Läser man inte de trådar man skrivit i?
Var menar du?

#138 Det är svårt att få bort stängsel som är framför någonting. Är det bakom själva motivet så är det bestydligt lättare.
Man använder ofta klonstämplen som finns i photoshop. (finns säkert mer program). Har du däremot paint så går det inte, bara om du är riktigt skicklig.
//BrightGloria
- Hemsida
Hej! Nej, jag har inte Photo Shop, går det att köpa där man köper dator?
Jag har just nu en Photo Shop version på internet, kolla gärna och tyck om jag ska köpa Photo Shop, eller om jag bara ska ha Internet versionen.
Här finns den: https://www.photoshop.com/express/landing.html
#140: Bara det jag skrev efter ditt nummer var menat till dig. Klonstämpeln är, som sagt, ett verktyg i photoshop. Jag kan inte lära dig hur du använder det :P
#129 Tack så mycket! :D
Jo , jag fattar hur jag använder den. Men vart köper jag photo shop?
#145 du kan köpa på adobes hemsida, tror det är adobe.com eller adobe.se googla :)
Fast så du vet så kostar photoshop många tusenlappar!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
146 jo ja vet, hoppades på att det gick att köpa i butik, eftersom jag inte har internetbank. Allt blir så krånligt.
Kan någon fixa denna bild, hur man vill bara så man får mer fokus på björnen? Gärna ändra och fixa.
#146 Du kan säkert köpa det i någon datorbutik, iallafall få hjälp med om vart du kan köpa det :)
Eller ladda ner en testversion för en månad :) så ser du om det är nått för dig innan du pungar ut massvis med pengar
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
jupp.
Den blev verkligen superfin - good work :)
Besök mig gärna på Ronias matte

ska försöka att redigera lite har alldrig gort det förr så det karnske inte blir så bra ;)
oj dubbelt

Tack på förhand! :D Gärna trolla bort det vita på bilden, lite mer skärpa och hm bilden kan ha färgen brunt , som i en gammal bild. ;D