Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 329 ggr
denisesalomonsson
0

Sigma/Tamron 70-200 f/2.8.

Hejsan, jag fyller snart år och ska såklart önska mig ett nytt objektiv, får ja inte det så ska jag önska mig pengar men ve inte riktigt vilket jag ska köpa, det lutar mest åt sigmat, men vad är skillnaden? Visa gärna bilder tagna med dessa objektiv, och vad ni tycker om dom :)

IdaL
0

Jag har Sigma 70-200 f/2.8 och är super nöjd, det presterar precis som jag vill.

Jag kan ta bilder i ridhus såväl som utomhus utan några problem. Fokusen är tyst och inte det minsta högljud som i jämförlse med mitt Nikkor 70-300mm som låter som en motersåg jämfört med 70-200 f/2.8

Vi har även artiklar om båda fattningarna här på formuet som du kan läsa Sigma och Tamron

Jag kan även leta fram lite olika bilder tagna med objektivet om du även kollar på min hemsida www.idalundahl.se så är alla bilder tagna med just Sigmat. Bilderna blir som allra bäst när det är molningt ute.

denisesalomonsson
0

Okej, låter ju super!

Får bara hoppas jag har råd med det snart! :)

IdaL
0

#2 Ja, de får vi hoppas. Jag tror defenitivt du kommer bli nöjd Skrattande

denisesalomonsson
0

Skrattande

Mari
0

Jag vet tyvärr inte vad det är för skillnad på de båda. Jag har tamron och jag råder dig lika som IdaL gör att kolla in de artiklar vi har om de båda objektiven.

Jag tror garanterat att du blir nöjd varesig du väljer sigmat eller tamronet

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

denisesalomonsson
0

Ja, det tror jag med, vet inte varför men de lutar nog mest åt sigmat :)