Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 715 ggr
FridaW
0

Kritik: Mås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha kritik på den här bilden. Den är fotograferad i Göteborg i början av 2009, använde kameran Nikon D70s och objektivet Sigma 70-200mm f. 2.8.

Mvh Frida Westergren - www.fridawestergrenfoto.se

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

IdaL
0

Jätte fin bild och välkommen hit, dig har vi ine sätt här innan!

Bilden är väldigt bra och skärpan ser ut at ligga på rätt plats. Färgerna är väldigt bra i bilden och jag älskar att vattnet ser så mjukt ut och spegelbilden som ligger så fint i vattnet. Kompositionen däremot gillar jag inte riktigt utan fåglen känns för centreradskulle vilja ha den mer åt höger så att man får mer luft framför den. Annars har jag inget att kritisera utan bilden är väldigt bra.

Hoppas du inte tycker att jag är för hård men eftersom jag känner dig och vet vilken nivå ditt fotograferande ligger på så gissar jag att du är ute efter lite hårdare kritik?

Bleenda
0

Jaha, vad ska man säga.

Kanon helt enkeltSkrattande

Moa-16
0

Jätte bra bild!.

FeliciaS
0

Mycket fin bild, har tyckt om den sedan jag såg den första gången på din hemsida :)

Älskar de klara färgerna, skärpan och ljuset. Fågelns näbb är även den helt otrolig. Jag gillar speglingen i vattnet, däremot tror jag att den kan vara ännu bättre om man ser aningen mer av vattenringen bakom. Du har fått till bilden riktigt bra!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

catlins
0

Superläcker Cool

Besök mig gärna på Ronias matte

FridaW
0

Tack så väldigt mycket för all kritik om bilden! :) Roligt att så många tycker om den!

Kan hålla med lite om att lite mer luft framför och bakom hade varit bättre, men tyvärr var den här inte den enda måsen i vattnet. Hade jag haft mer luft åt något håll så hade det förmodligen varit med en måsnäbb eller något annat i bilden.

#1 Tack så mycket Ida! Då jag inte bara håller på med hästfoto längre så kände jag att det hade varit roligt att vara inne här också.

Tycker inte att kritiken var för hård, vill veta vad jag kan förbättra och nu har jag några saker att tänka på tills nästa gång jag är ute med kameran.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

kyrkeliden
0

Kanonbild! Tänk om man kunde fota så!!

Dock är det väl en trut, kanske en sorts mås…skrännar då väldigt bra dem också!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

FridaW
0

#7 Tack så väldigt mycket!

Det är en skrattmås, kan säga att namnet passar.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Wilse18
0

Fin skärpa du har fått in :D

Ett + i kanten för fint placerad text :)

FridaW
0

#9 Tack så väldigt mycket, roligt att du gillade bilden och var min logga var placerad!

Hälsningar Frida
fridawestergren.com

Cessy
0

En kanonbild. Underbar skärpa o färg i den. Möjligtvis skulle jag föredragit lite mer vatten framför den  så att den inte varit så mittcentrerad, men det är skitsak eg. för bilden är helt fantastisk.

Creation
0

Vilken klockren bild! Jag älskar den. =)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

uffelarsen
0

Mycket bättre än så här kan det inte bli, ruggigt fin .jag skulle som fler har nämt , fixat lite mer plats framför den men annars är den som sagt  superfin.  exponering ,skärpa =100%

/uffe

denisesalomonsson
0

oh, riktigt snygg bild, härliga färger, kompositionen är OK, men hade varit bättre med mer luft framför, skärpan är helt underbar!

Jättebra jobbat!

Moalinn
0

Jesus vilken bild Förvånad
Jag älskade den redan från början. Vilka färger, älskar speglingen i vattnet. Dock kanske något vanlig bild om du förstår. Jag menar, det är många som tar bilder på en mås som sitter i vattnet sådär.
Men mycket snygg bild!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

FridaW
0

Tack så mycket för alla kommentarer, uppskattar verkligen att ni tycker om bilden!

Håller med er om att mer luft framför hade varit att föredra, ska tänka på det i fortsättningen.

Hälsningar Frida
fridawestergren.com