Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 564 ggr
Cuyi
0

Kritik - Hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, jag är ju inte någon slags fotograf men jag tkr det är roligt så jag prövar och lägger upp en bild :) Den är fotad med en liten digitalkamera och är inte redigerad eller något, utan detta är orginalet.

Sen en fråga, varför ser bilderna mkt färggrannar och skarpare ut på kamerans display? Det är rätt irriterande då man tror man tagit en bra bild så blir den tråkig i datorn.. aja, kritisera på nu bara! :D

Cuyi
0

Själv stör jag mig på att det är oskarpt på vissa ställen och det gula gräset i hörnet…

IdaL
0

Jag tog mig friheten att vända bilden till dig Flört Hoppas du inte misstycker!

Cuyi
0

#2 Absolut inte :D Tack!

denisesalomonsson
0

Gå ner i hundens höjd nästa gång du ska fota så ser du att det blir mycket bättre, annars fin bild på en mycket söt hund!  :)

Cuyi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 På vilka sätt blir det bättre? Bara en fråga xD jag tror dig! Tack så mkt :D

Den här bilden är på samma hund, i hundens höjd men nu är det bakgrunden som stör.. aja ^^

denisesalomonsson
0

Haha, jadu nu vet ja inte hur ja ska förklara, men hunden ser mest "normal" ut i den vinkeln, och jag tycker själv att det är snyggast när man är i samma höjd som hunden! :)

IdaL
0

Bild 1 - Jätte söt hund och så men som #4 säger skulle jag vilja ha den i ögonhöjd med hunden då det ger en bättre vinkel. Den är även lite överexponerad på nosen dvs. att det är alldeles vitt och går inte att urskilja några detaljer, detta beror nog på att du har hunden i skuggan och har exponeringen efter skuggan men får en solglimt som hamnar mellan så det blir överexponerat Skrattande Fortsätt jobba!

#5 Jag hjälper till lite och förklara vad #4 menar ;)

När man tar en bild ur fågelperspektiv (de heter så när den är tagen ovan ifrån) så blir det oftaste en konstig vinkel till själva hunden dvs. hunden får gigantiskt huvud och pytte små ben därför brukar oftast fotografer gå ner i nivå med djuret för att få en så naturligvinkel som möjligt. Flört

Kaninfavoriten
0

Vilken glad hund! =) Väldigt söt var den. jag har haft en sån sort men en svart.

tsset
0

Anledning till att bilden inte ser likadan ut på kamerans skärm och dataskärmen

Antingen är din skärm felkalibrerad, den återger alltså inte färgerna på rätt sätt. ELLER så är kamerans skärm felinställd och återger inte rätt färger. Fotograferar du i RAW-format är det viktigt att tänka på att det är en obehandlad fil medan den du ser i kameran är behandlad av kameran, som en jpeg skulle vara alltså.

Återkommer med kritik lite senare!

denisesalomonsson
0

#7 Tack, kunde verkligen inte förklara bra där ;)

Cuyi
0

Tack för alla kommentarer.. jo jag vet vad fågeperspektiv är i alla fall.
Oskyldig

Och jag ska verkligen fortsätta jobba.. önskar mig en systemkamera och mamma har börjat kolla på det på itnernet så ja.. ;)

Juste en sak till, finns det inte en hundfotograf som tar uppifrån så hundarna får stora huvuden? Jag tkr det är gulligt xD Oskyldig

Cuyi
0

Juste vad menas för överexponerat? Alltså just där på kommentar #7 :3 (man kan aldrig lära sig för mycket)Oskyldig

[Hilo]
0

Synd på fågelperspektivet, men hunden är söt Glad

Moa-16
0

Jag gillar #1 bilden!. Tycker det är ett lyckat foto;).