Kritik: Humla
Var ut på jakt efter humlor idag och hittade inga alls.
Fota lite diverse saker och djur tills jag började packa ihop och skulle hem.
Då så jag en humla, tog bara denna bild då batteriet dog men är själv nöjd med den. Gillar färgerna och själva mjukheten i bilden även om den saknar den där underbara klara skärpan.
Vad tycker ni?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag tycker precis som du. Även om den saknar den där skärpan är det ändå något speciellt med den. Jag gillar den!
Den känns nästan tecknad, eller målad. Underbar känsla i bilden!
Som du själv säger känns den mjuk och mysig, jag tycker absolut inte det gör någonting att skärpan saknas. Det är lite just det som gör bilden!
Ett annat plus, som annars är minus, är att hulan syns bakifrån… Det ger bilden någon slags mystik.
Haha, jag brukar inte flumma såhär när jag ger kritik på bilder men jag gillar verkligen den här bilden… Just för känslans skull!
Tack så mycket :)
Det är helt okej att flumma, det är ju en flummig bild så ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Tycker också om bilden! Saknar inte heller den där absoluta skärpan. Bilden känns väldigt konstnärlig
Gillas!
Mvh Ida
www.krusfoto.se
Håller med de andra att det inte gör något att det saknas skärpa, bra jobbat:D
Mysig, och skärpa är ju faktiskt inte ett måste för en bra bild vilket tydligt syns här! :)
Det enda jag mööjligen stör mig på är att den vita "dimman" som ligger lite överallt är lite väl framträdande precis vid humlan. blir lite obalanserat. I övrigt, fina fäärger och tummen upp för bakändan!