KRITIK - Tik
*puttar lite försiktigt.*
Tjusig bild!
Ljuset i bilden hade kunnat varit bättre ja, dock är det absolut inte solljus vi vill ha! Direkt solljus och svart hund är ingen vidare kombination, då kontrasten mellan solljuset och den mörka hunden blir för stor för rättexponerade bilder(vilket brukar vara vad man vill ha). Blabla, Jag tycker denna bild är en aning underexponerad och att färgmättnaden kanske inte är den bästa(vilket mycket väl kan bero på kamerans bildbehandling, har du redigerat den något?). Testa att dra lite i kontrasten och kanske lite nivåer för mer sting i bilden! I övrigt är faktiskt bilden helt rätt i färg och så, då de flest bilder ser ut så direkt ur kameran, sen fixas de till för det där lilla extra.
Jag gillar muren och placeringen av hunden mitt i bild! Funkar bra för hennes pose, det blir balanserat och muren ger dessutom en fin diagonal linje som följer fönsterna i bakgrunden som skapar ett fint ljup till bilden, och byggnaden i sig är en tjusig och lugn bakgrund samtidigt som den ljusa färgen gör hunden tydlig. Dock är jag inte helt okej med husknuten(?) som går som ett streck ner genom hunden. streck som skär igenom huvudmotivet i bilden får man vara försiktig med, annars kan det bli rörigt för ögonen och skapa en känsla av att motivet är delet/avhugget.
Och två tummar upp för att du fångat ett bra ögonblick och bra kontakt med hunden!
Nope, bilden är baran förminskad med en svart.. ram runt.
Den är lite klen i färgern och ja jäklar, husknuten!
Brukar tänka på sånt annars!
Tack för jättebra kritik 
Jättefin bild! Bra skärpa jag gillar kontrasterna men därimot skulle jag ha uppskattat om du jobbat mer på kompositionen. Nu känns hunden alldes för centrerad.
Kan även störa mig på att det är fönster ibakgrunden, hade varit bättre om det bara varit mur, annars jättefint vaket uttryck från hunden!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus