Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettfotoutrustning
Läst 296 ggr
Tiqie
0

Vilken är bäst?

Vilken kamera är bäst om man vill fota djur och natur? :)

Metinia
0

Pratar du systemkamera så är ingen direkt bättre på just de området än någon annan i samma prisklass. När det gäller kompakt så har jag tien så bra koll. Men du får kanske specificera dig lite mer. Vilken prisklass pratar du om? Kompakt eller system?

Tiqie
0

Jag kan inte så mkt om kameror,så vet inte riktigt :/

Metinia
0

Har du tänkt köpa dig en kamera, eller är du bara nyfiken?

Tiqie
0

Nyfiken och sen vilken som är bäst :P

Metinia
0

Det spelar i princip ingen roll vad du ska fota. När det gäller systemkameror så är den dyraste kameran helt enkelt bäst. Men å andra sidan så kan priset skilja en aningen mellan olika märken och man får kanske lite olika funktioner i sin kamera, men kvaltetsmässigt så märker du ingen skillnad på en kamera från Canon och en ifrån Nikon om båda kostar sådär 50 000:-. Du får vad du betalar för helt enkelt. Vill du ha den bästa kameran som finns idag, ja då får du väl helt enkelt köpa den dyraste, that's it.

Sedan så spelar objektiv en jätteroll när det gäller systemkameror, ett bra objektiv spelar egentligen större roll än en bra kamera (kamerahus).

För att svara på din fråga så vet jag faktiskt inte vilka kamera som är bäst i dagens läge, man kanske någon ny Hasselbladare?

Tiqie
0

Vet du någon som är bra då men som inte är bäst? :)

Metinia
0

T.ex. EOS-1Ds Mark III är Canons bästa modell och Nikon D3x (tror jag) är Nikons bästa modell. Priset för dem ligger på ungefär 70 000:-.