Kritik: Annat perspektiv
Vad tycker ni om denna bild? Vid första anblicken var det en klart misslyckad bild - Motivet är ju helt ur fokus! Sen kollade jag lite närmare på den och upptäckte att fokus ligger på en annan råtta… Och genast blev bilden en helt annan!
Jag gillar den jättemycket. Dels för att det är så mycket råtta över den och dels för att den har sådant djup!
Vad tycker ni? Är den misslyckad eller är det konst?
(Teknisk kritik tas också gärna emot).

Jag tycker den är jättehäftig! :D En vanlig råttbild har man sett så många gånger, men den här är verkligen något extra!
Jag håller med om att den är häftig och annorlunda, väldigt speciell :)
Jag gillar den jättemycket. Den är helt kalrt inte misslyckad, konst!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Håller med ovanstående. Annorlunda, men på ett väldigt bra sätt, inte alls misslyckad!
håller helt klart med dom andra!
Jag tycker den var cool.
**MVH Cerrolyn
Kul att ni gillar den, då var jag inte helt ute och cyklade! :)
Är det ingen som har någon kritik, några förslag på förbättring?
Gillar den, tyckte den var väldigt spännande..
Speciellt att fokus hamnade på råttan som ser ut att inte bry sig där i hörnet, och den som kommer fram och nosar är helt ur fokus.
Klart lyckad bild!
Ingen direkt kritik.. för övrigt.
Väldigt lyckad bild, kul med något annorlunda och inte så vanligt:D
Jätte häftig bild! Den vart som en favortbild ;)
Håller med de övriga, lyckat!
Tips på förbättringar, eller som skulle gett bilden lite mer: Möjligen mer mellanrum mellan råttorna och råttan längs fram lite längre åt höger, så den inte sväljer så mycket av ytan. Möjligen ett steg åt vänster, för att skapa lite mer djup i bilden, och någon typ av diagonal linje mellan råttorna.
Men, bara smådetaljer i kompositionen som ju faktiskt är det svåraste att få till!
Häftig bild!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Tack så mycket för alla positiva ord och tack tsset för kritiken! Jag håller med dig om det med diagonal linje, det hade helt klart förbättrat bilden. Tyvärr får man ju ta det man får när det handlar om ögonblick :)