Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 462 ggr
Itchy
0

Kritik - häst med vagn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag var det dags för de årliga "Rosta dagarna" och som vanligt finns det möjlighet för stora och små att åka häst och vagn…

och i år var det Fred-Erik som tålmodigt fick ställa upp och skjutsa ungar

och jag lyckades iaf få ett dugligt kort som jag nu vill ha lite kritik på :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Mari
0

Maffig häst!

Jag gillar denna bild, hästen ser så frammåt och glad ut. Gillar även bildvinkeln som jag tycker gör hästen ännu maffigare.

Det var synd att bakgrunden var rörig, alltså med personerna där bakom. Sen att bilden är överexponerad är också synd, ser även ut som hästen har reflektionerna av en blixt i en ögat?

Det jag skulle ha testat var att ta bilden så man får med mer till vänster, åt det håller hästen tittar, känns lite tajt där nu men det fungerar bra ändå.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Itchy
0

han är en helt underbar häst…och han hade precis gnäggat innan jag tog kortet…så jag är glad att fokus blev bra ändå

Itchy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har jag suttit och lekt lite med bildredigering och undrar ifall det är bättre eller sämre än orginalet ovan

Mari
0

Själva beskärningen gillar jag mer på denna. Jag har svårt för det här med svart/vitt och färg tillsammans när det är mer än en sak som är i färg.
Du kan ju testa att bara ha hästen i färg och inte så kraftig så skulle iallafall jag gilla beskärningen mycket bättre

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se