Djurfoto iFokus

Djurfoto

Etikettkritik-lätt
Läst 349 ggr
enbartmalin
0

Kritik - Hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min guld hamster Lajra ute på vift, lite knepigt att få bilder i full fart. Men 2 bilder blev det i alla fall. :) Vad borde jag ha tänkt på?

Hälsningar Malin

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2 med gräset i fokus.

Hälsningar Malin

JossefinD
0

#0 Söt hamster men tycker inte riktigt om ställningen. Fokus ligger
mer på gräset vilket är synd.

#1 Den här bilden gillar jag mest. Aningen överexponerad päls på
ryggen och det vita i bakgrunden stör lite. Jättefin bild!

Överlag är jag jätteimpad då du varken har stängsel i bakgrunden eller koppel på hamstern! Bra gjort!

Metinia
0

Två ganska lika bilder så det får ungefär samma kritik. Mycket fina motiv, otroligt härligt att du har tagit ut hamstern i gräset och fotat. det ger en härlig känsla i bilderna och gör dem naturliga. Hamstrar har så vitt jag vet annars en tendens att springa bort så det är kanske inte så många som vågar ta ut dem.

Iaf, mycket fina färger i bilderna. Bra exponerat. Välidgt fina motiv. Väldigt bra av dig att du har lagt dig i hamsterns nivå, jag kan förstå att det är lite jobbigt eftersom de är så otroligt små, så det är extra bra jobbat!

Vinkeln på första bilden får det att se ut som hamstern har ett väldigt stort huvud och minikropp, kanske inte jättesmickrande. Andra bilden var bättre.

Det är mycket fint, kort skärpedjup på båda bilderna. Första bilden har bra fokus också, men på andra känns det som kameran har fokuserat på gräset framför hamstern och inte på själva hamstern, lite synd.

Nu när du har förminskat bilderna verkar det som om något har hänt med deras kvalitet, den känns inte så bra nu. De är kraftigt korniga. Kanske har du förminskat i Paint (Paint brukar tyvärr förstöra kvaliteten på bilderna när man förminskar dem där) eller så kanske du har klippt bilderna kfratigt? Jag vet inte, men kvaliteten är tyvärr inte så bra. Vilket är väldigt synd för det är två mycket fina bilder.